fredag 2 december 2011

Jul, sol & bröllopsförberedelser!

Just nu är det supernervöst, jag velar om allt i ren nervositet; frisyren, make-up, klänning, smycken, ja allt! Har precis fått min frisyr gjord & make-up lagd, det blev jättefint om än väldigt högtidligt! Men kommer passa så fint ihop med klänningen! Lovar visa bilder sen! Vi gifter oss om 1 1/2 timme ca, kl.13 lokal tid i Mexiko (kl.20 i Sverige)! Sänd oss gärna en tanke då ;0)

Just nu är vi på vårt hotellrum, det är strålande sol & 30 grader, Nellie ska sova lite middag, jag ska ner till receptionen & fixa småsaker, sen blir det en lätt lunch innan det är dags! Vi bor ju på ett hotell med All-Inclusive så jag måste klippa mitt armband. Men annars tycker jag det är så smidigt med All-Inckusive, god mat, stora buffeér, olika teman varje kväll & så finns det A la Carte-restauranger om man tröttnar på buffé. Frukostarna är fantastiska med massa färsk frukt, keso, 10 sorters ost, 15 olika bröd, ägg, bacon, pannkakor, våfflor, pålägg, yoghurt, ja de har allt & lite till. Favoriten är alla smoothies, mums så gott!

Hotellerummet är lagom fint med en stor King size-säng så vi sover faktiskt alla tre där! Man slocknar vid 21-22 än så länge (pga jetlag), vi hoppas på lite senare kvällar snart. Nellie slocknar som ett ljus i vagnen varje kväll & sen sover hon där tills vi lämnar restaurangen. Även på stranden säger hon till "nanna vagnen", lägger sig på plats & slocknar, så smidigt & vi är så tacksamma! Hon tog sitt första havsdopp igår & tyckte det var superkul att "simma". Hon har även byggt sandslott med morfar ;0)

Min familj åker hem imorgon & sen är det vi & mina svärföräldrar kvar. Vi ska besöka Chitzinitza (Maya-indianers lämningar) & kanske snorkla, shoppa lite i Playa del Carmen, annars blir det mest sol & bad!

Nä, det var lite om resan, här kommer lite bilder vi hunnit ta:


Nellie sovandes i mitt knä på stranden. Strandstolar ingår & det är precis lagom med människor på stranden, inga försäljare heller, perfekt m a o ;0)

Nellie bygger sandkakor...

Och så det mycket omtalade doppet ;0)

Stranden, ca 10 m från hotellet ;0)

Och så visar jag ett snabbt julkort, nu måste vi börja fixa lite, ciao!






2 kommentarer:

Petraso sa...

Grattis herr och Fru!!!
Räknade ut att nu måste ni hunnit säga ja till varandra;)

Massor med kramar

Anonym sa...

Önskar er lycka till!