tisdag 23 april 2013

Tisdag, trivsel & totalt kaos!

Efter en helg med total trädgårdsnärvaro har man nu landat i vardagen igen. Förra veckan bestod ju av en febrig & magsjuk dotter så då var det mycket hemmatillvaro. Denna vecka är helt annorlunda. Det är grupparbeten, extrajobb (hjälper en tjej med hennes C-uppsats), föreläsningar & handledningar. Mitt i detta ska jag även hinna med ett besök hos Violetta (healing), ett frisörbesök, shoppa kläder till ett bröllop vi ska på i helgen, träffa läkare osv. Tur att nästa vecka är relativt lugn så att man kan vila upp sig! Stresströskeln är fortfarande låg om än bättre, så pauser behövs.
 
Imorgon är det exakt ett år sedan jag blev sjukskriven, tänk vad tiden tickar på och vad livet kan förändras. Älskar formen på mitt liv nu men har funderat på extrajobb till hösten, som ett komplement till studierna. Funderar på diverse butiksjobb, spännande! Och skönt med ett jobb där inte allting faller med min frånvaro! Har funderat på lite olika butiker, vi får se :)
 
Kaoset i mitt liv är IVF:en. Jag tar mina sprutor på kvällen och låtsas resterande tid som ingenting, noll IVF på hjärnan, skönt faktiskt. Smolket i bägaren är de privata IVF-klinikerna i Malmö, där Cura köpt upp Öresund. De garanterade att allt skulle vara som vanligt men idag fick jag veta att läkarbesöken sker på annan plats, med annan läkare och andra procedurer. Dessutom har de ändrat mina tider tre (!) gånger på en vecka. Toalt kaos är bara förnamnet och nu börjar vi bli lite irriterade. Tänk att man betalar nästan 30 000 kr men får noll service, noll omtänksamhet & noll planering. Inte godkänt!
 
Nu bråkar min dator så får stoppa här! Nedan kommer i alla fall ett kort!
 
 



1 kommentar:

Unknown sa...

Är absolut ingen fan av hur de privata hanterar sina pat. De gör massa saker m uppstår det diverse problem finns de aldrig tillgängliga (får massor av deras oroliga patienter)... suck!