söndag 15 september 2013

Lite söndagsmys & höstkänslor!

Hösten nalkas och jag njuter. Dags för tända ljus, kaminen, läsa böcker & ta härligt uppfriskande skogspromenader! Se hur alla löven gulnar & naturen börjar förbereda sig för vila. Äta soppor & mustiga grytor, Sverige är fantastiskt med sina årstider! I förrgår plockade jag en hel skål med björnbär från trädgården, gott kvällsmums vill jag lova!
 
Har börjar fundera på hur jag vill ha vardagsrummet i höst, ifjol såg det ut så här:
 
I lila, vitt och metall, köpte ganska mycket små detaljer i lila för en billig peng på Rusta, Jysk, Ikea osv. Vill inte lägga för stora summor på saker som jag har en kort säsong.
 
Skål för ljusen

 

Gardinerna har hängt med länge, sydda med tyg från Panduro och passar till de flesta stilar/färger.

 
Kudde från Rusta

 
Denna byrån har vi inte kvar i vardagsrummet, här står TV:n så i år blir det inget här!

I år vill jag mer gå åt det ruffiga industriella hållet, vi får se vad jag orkar & vill lägga pengar på, just nu har babysaker full fokus!

Idag vankas det kalas för fina pappa & maken så ska nu baka Kardemummakaka efter frukosten. Lite dammsugning ska väl också hinnas med, men annars är det en riktig regnig myssöndag i sakta mak!

I hobbyhörnan sys det lapptäcken för fullt, två till väninnor som väntar barn, ett till Nellie & ett till "lillan", ambitiös nivå eller vad säger ni?!

Ha en härlig söndag på er!

Inga kommentarer: