torsdag 31 oktober 2013

7 veckor till jul?!

Man tycker det är lite skumt att köpa jultidningar i affären i oktober men jag har redan hittat sex olika som jag faktiskt mumsat mig igenom. Och när man tänker efter är det ju faktiskt bara sju veckor till jul? Vi köpte en del julklappar i Ullared, inte minst till Nellie och jag har ganska klar koll på vad jag mer ska köpa till familjen. Så känner ingen stress utan ser istället fram emot att få julpynta till advent, hoppas Nellie vill hjälpa till i år och kommer tycka det är kul, vill så gärna att min julglädje ska gå i arv ;0)
 
Ett litet julkort till blir det, men fortfarande inte med de nya stämplarna. Ska färglägga ikväll, så kanske nästa vecka?
 
 





I övrigt rullar saker på. Jag pysslar, läser, umgås med nära och kära, lagar god mat, handlar babysaker, njuter och vilar. På lördag är det v.29, sjukt egentligen. Jag kommer vara gravid i tio veckor till i mitt liv, sen aldrig mer, känns konstigt! Men också lite skönt, börjar bli lite otymplig och trött på att försöka böja mig snyggt för att ta upp saker som jag jämnt tappar ha ha. Och så vill jag ju träffa lillan, hålla henne och mysa, dessutom känner jag mig tryggare när hon är ute och jag har koll på henne ;0)

Och så en liten bisarr grej som gör mig måttligt road. Idag var jag på Apoteket och hämtade ut astmamedicin. Som astmatiker har man två mediciner, en kortison som ska hålla astman i schack i förebyggande syfte och en luftrörsvidgande akutmedicin som man tar vid behov. Under de senaste åren har jag haft en kombinationsmedicin d v s båda mediciner i en inhalator. Detta då medicinbolagen påstod att effekten blev bättre. Men nu har läkarna upptäckt att så inte är fallet och därför har jag gått tillbaka till två inhalatorer. Redan där undrar man ju om läkarna har någon koll alls eller om man är med i något experiment?

Men det blir än värre för när jag skulle betala fick jag en chock. Kombinationsmedicinen för tre månader kostade 12-1500 kr så jag brukar komma upp i högkostnadskort direkt MEN idag när jag köpte separata mediciner så kostade tre månader 550 kr?! D v s mindre än 50-70%. För mig spelar det ju ingen roll, det handlar bara om förlängning av tiden innan jag kommer upp i högkostnadskort men för te x Region Skåne måste det ju handla om massvis pengar?! Sjukt, sa Bull!

Nu ska jag måla & hoppas att vår prinsessa får en bra natt, hon har nämligen feber och slocknade 18.30, snuffeliten...

Inga kommentarer: