fredag 14 februari 2014

Amning, amning, amning...

Ja, det är nummer ett i mitt liv just nu, amning, amning, amning. Och det hinns liksom inte med så mycket annat... Tekniken är i alla fall på plats och nu måste jag arbeta för att öka upp mängden. Bröstpumpen vi hyrde har vi lämnat tillbaka, jag har ju världens bästa pump i Moa & det är hennes efterfrågan som vi ska rätta oss efter. Försöker just nu få henne att amma ofta, åtminstone varannan timme, för att öka upp mängden så att vi kan lägga ner ersättningen.
 
Med Nellie hade jag problem med greppet & amningsnapp men mjölken rann till bra. Nu fungerar greppet men mjölken behöver öka. Nu när man kan lite mer, så förstår man också mer helheten. Men visst, det är lika meckigt ändå men det går definitivt på rätt håll i alla fall! :0)
 
Annars har jag försökt fokusera på att Nellie ska ha det bra, försöker leka en del med henne när Moa sover & igår var vi på biblioteket för att låna böcker. Det blev inte mindre än 17 stycken som ska läsas när jag ammar Moa. Det blev bl a Mamma Mu, Alfons Åberg, Tummen mm, väldigt klassiska böcker. Ska bli kul att läsa, man återupplever sin barndom! Och de böcker hon har hemma, ex Ingrid-serien, har vi läst så många gånger att Nellie kan texten ordagrant utantill, trodde först hon lärt sig läsa häromdagen ha ha ;0)
 
Övrig tid lägger jag vid symaskinen, har sytt ett fint babynest samt fortsatt med lapptäcket till Moa. Är också sugen på att sy lite roliga filurer, får se vad tiden räcker till? Idag är Nellie hos farmor & farfar, så då ska jag försöka fixa lite ärenden & ringa några samtal. Ikväll blir det fredagsmys! Härligt med helg! Och inte blir det sämre med lite solsken! :0)
 
Nedan kommer ett kort, med lite löften om vår?! 
 
 



1 kommentar:

Petraso sa...

Grattis till Moa !!!så underbart att ni ännu en gång fått en söt liten docka kram