tisdag 25 februari 2014

Drömmer om våren & nya kläder!

Det har varit fint väder här i Skåne ett par dagar, med härlig sol, vårlökar som tittar fram, lite fler plusgrader & fågelkvitter så trots blåsten har man börjat få vårkänslor, det är på väg, ljuset & våren! Härligt! Och då vaknar ju givetvis längtan efter vårkläder! Så jag har börjat smygtitta på de större butikskedjornas utbud. Något litet hittade jag, även om färg lyser med sin frånvaro, mer eller mindre!

Från Lindex:

En sån här jacka till jeans & bastop, så vips är man lite mer klädd!

Här föll jag för färgen & att det är loose fit, kan behövas innan magen blir platt! ;0)

Baskofta, funkar super till jeans!


Från KappAhl - en snygg basklänning!

H&M har några gulkorn: jag älskar spets, älskar peplum, denna är såå fin!
Maxiklänningar är jag också svag för, så denna från H&M är mumma!
Till Nellie gillade jag denna jackan från Lindex...
 
 
 
... ihop med matchande mössa!



Lindex säljer även Kavat-skor, dessa hade varit fina till Nellie! 799 kr men då är den ekologisk och miljömärkt, helt fri från krom, teflon, PTFE och andra fluorerande kolväten. Och det låter ju trevligt!

Till Moa skulle den här få slinka ned :0)
Och jo, jag köper fortfarande mycket (mest) begagnat & ekologiskt, men ibland får lusten gå före förståndet ;0)

Men först ska jag göra en viktig sak, nämligen tappa mina sista gravidkilon & lite till! Imorgon blir det inskrivning på viktväktarna!

I övrigt har vi landat här hemma, storasyster har varit sin första dag på dagis, maken jobbar, jag ammar, myser & sover typ ;0)  Idag blev det första långpromenaden, med matinhandling som mål!

Konstaterar sött att jag har noll kondis, att det går bra att amma på Icas toalett & att jag lastade vagnen helt för tung hi hi :0)

Inga kommentarer: