torsdag 5 februari 2009

Fredag fredag fredag!

Ja, det är det imorgon, tjoho! Och att jag dessutom ska köra ståndsmässigt i vår nya bil gör ju inte saken sämre ;0) För igår var Niklas & hämtade vår nya Saab, en kombi från 2005! Jag kan trötta ut er med motorprestanda, tilläggspaket mm men jag undrar om så många är jätte-intresserade av det, hi hi. I alla fall, när vi körde en provrunda igår, kom jag att tänka på att nu är det slut på ungdomen, villa & kombi..! Jag minns när jag var liten & man bilade ner i Europa. Som barn var man ju fullständigt trygg med pappa bakom ratten & mamma som kartläsare, (fantastiskt vilken tillit barn har till sina föräldrar egentligen) det är vi som har de rollerna om några år, skrämmande! För inte ser jag mig som världens mest fullkomliga människa, trygg & rättfärdig i alla situationer! Rätt skrämmande faktiskt, jag tycker att man fortfarande är ett barn vid vissa tillfällen, hi hi. Som att:

- jag alltid slickar visparna när jag bakar eller vispar grädde
- man fortfarande blir sur om syskonen får fler julklappar
- springa barfota i gräset när sommaren kommer eller gräva ner tårna i sanden
- jag kan sträckläsa en bok på 500 sidor
- jag älskar när det snöar och står leende & tittar medan andra gnäller om vinterdäck osv!
- att jordgubbarna är det godaste på midsommarbordet

Vid andra är man extremt vuxen, som att:

- all min bollkänsla försvunnit, kärringslag i brännboll är bara förnamnet
- att jag gråter när skolbarn sjunger "Den blomstertid nu kommer" på skolavslutningen ;0)
- att jag kräks när 80-talsmodet kommer tillbaka...
- att jag minns legggings, USA-sockar & avklippta ärmar på jenasskjortor...
- att parmiddagar är mer förekommande än utekvällar
- jag missar nyöppnade butiker i stan (Malmö) med ca ett halvår...
- att jag inte kan alla låtar & artister på NRJ:s repetoar för att jag lyssnar på gamla CD eller musikkanaler med äldre låtar...
Men I love every second! Så det så! För det är så härligt att vara både och! För vem vill tappa sitt barnasinne? Not me! Nedan kommer väl ett bevis på det, prinsessor & rosa på kortet, kan det bli mer flicka?


Förresten, ingen som vet (fortfarande) hur jag länkar en PDF? SOS!

4 kommentarer:

Christine sa...

Haha, underbar läsning =)
Ett tjejigt kort, och superfint!!

Anonym sa...

Ha en underbar fredag, och duuu kortet är supergulligt och supertjejigt!
//Malin

Anki sa...

Vill du åka med skånebussen till Scrapmässan i Göteborg?
Info finns här :)

http://scrapresa.blogspot.com/

Kram Anki

Anonym sa...

Men du, det här kortet gillade jag verkligen! Riktigt gulligt och härliga färger.
Grattis till nya bilen=)

Kram!