torsdag 12 februari 2009

Renovering pågår!

För några dagar sen kände sig Niklas lite sjuk & vi hade en riktig renoveringsfri myskväll med god mat & Harry Potter-film. Men i förrgår kände han sig bättre & då vankades det genast renovering del 2! Detta innebar utflyttning av de sista möblerna i pysselrummet & då vi inte har världens största hus skulle dessa få plats utan att störa... Gick väl ganska hyfsat, det är småsakerna som är värst faktiskt. Så, från shabby chic till endast shabby, beskåda ovanvåningen från helvetet! Den enda trösten är att pysslerummets väggar är klara & golvet är slipat till 2/3 så förhoppningsvis slipper vi detta helvetet snart... Eller så flyttar vi skiten från ena rummet till det andra, för renovering av vårt "dressingroom" (5 garderober, strykbräda & en massa skit...) står på tur...

Vad ska man säga, jag dör inombords... Dressingroom är ett fint namn för detta underbara rum, hi hi. Brädan i golvet har saknats sen i somras då den behövdes i köket... Anna & långa farbrorn- bården blir pricken över i:et...

Sedd från andra hållet, min stackars gungstol har blivit klädförvaring... Detta är värren än en före-efter i Allt i hemmet ;0)

Rum under renovering, nog det mest minimalistiska rummet i hela huset...

Detta fotot var jag tvungen att ta! Är det månne Return of Hedenhös eller är det min älskling i krigs... f´låt renoveringsmundering?

Kände att jag fick avsluta med något fint för att inte förstöra era ögon helt ;0) Så här kommer en av flera naturbilder från vår resa upp till Mora.

I övrigt rullar livet på & i helgen blir det:
-Valentine-middag tillagad av sambon
-Melodifestival (så klart) för även om den första omgången var rätt klen & jag inte tokdiggar Petra programledare kan jag ju bara inte låta bli! Hm, var det inte i Malmö denna gång?!
-Bullfrukost framför brasan, så klart!
Hoppas även kunna pyssla men vi får se om jag kan klättra fram till skrivbordet...!

1 kommentar:

Vixen sa...

Fler i renoveringstagen :) Skoj!
Lånar bilden av dig av det jag vann och hoppas det är ok för dig annars så hojta till så plockar jag bort bilden. Har förresten gjort ett kort idag där jag använt stickers jag vann från dig.
Ha en underbar helg.