måndag 19 november 2012

IVF & reportage!

 
 
Den senaste uppgiften vi haft i skolan är att skriva ett reportage. Det skiljer sig markant från de andra uppgifterna, vill jag lova! Research, faktagranskning, intervjuer, osv. Jag har mailat 3 olika personer, intervjuat 2 familjer, läst otaliga artiklar, fakta och googlat många saker! Idag är det i alla fall inlämning & jag är klar! Puh, säger jag bara. Mitt reportage handlade om IVF & vi får väl se om det dyker upp någonstans sen ;0)
 
IVF är, som alla verkar veta, på tapeten igen. De har ökat min dos lite grann men inget jag känner av än, varken med värre symptom eller biverkningar. Dags för ultraljud i veckan så får vi se vad utfallet blir denna gång. En liten del av mig är så klart nervös, en annan del känner mest "kan ändå inte påverka, varför oroa mig?!" Det får bli vad det blir.
 
Igår var jag & min mamma på föreläsning, healing & fika på Nya Andrum. Mysig söndagsstart. På eftermiddagen vankades kalas, vi var hemma i bra tid & såg 21 jump street, filmen. Jisses, vilken kalkonrulle! Skrattade ett par gånger men på det hela var den urusel..!
 
Julkort: har gjort till hela tjocka släkten som jag får visa här när de är skickade. Har även gjort en del enkla, som jag ska visa någon dag. Men först ett Magnolia!
 
Gjorde två liknande, sparar det bakom till nästa gång :0)

 
Magnolia från årets kollektion, äldre papper, snöflingor. Tag från Granit, band egen design för Panduro.
 



 Nu ska jag äta lunch, sen läsa en bok till Bokcirkeln nästa vecka! Flitens lampa lyser ;0)

Inga kommentarer: