måndag 12 november 2012

Massa måsten en Måndag!

Hej där ute!
 
Äntligen måndag igen..?! Nä, det gillas inte. Bästa veckodag är nog fredag, då har man helgen framför sig. Men visst, hade man bara haft fredagar hela veckan så hade det inte varit så kul, då hade man aldrig nått fram..! Variation är nog det bästa. Men måndagar gillas sämst. Men de är betydligt bättre sen jag började skolan och har hemuppgifter på måndagar ;0)
 
Just nu är vi inne i att skriva Reportage och jag ska boka  intervjuer och göra en grovdisposition av min artikel idag. Spännande! Jag ska skriva om IVF/provrörsbefruktning och kostnader. Vad kostar det egentligen att göra en IVF, hur löser par de ekonomiska motstånd som dyker upp osv. Spännande projekt! Hoppas jag inte tagit mig vatten över huvudet bara, ett stort & lite tungt ämne. Men något jag verkligen brinner för!
 
Ja, IVF, snart dags igen. Ungefär lika lugn denna gången men livrädd för samma resultat så klart. Men inget vi kan påverka, så bara att köra igång igen. Ni håller tummarna för oss va? Hämtade i alla fall medicinerna i veckan och positivt är högkostnadsskyddet. Oerhört tacksam för att åtminstone den kostnaden är noll. Nu hoppas vi på bättre utfall så att jag åtminstone får ruva!
 
Och så pågår nedräkning till 1:a advent, tre veckor kvar igår! Kommer nog smygstarta med gardiner & diskreta kuddar snart, bara för att få den röd-vita känslan. Det är synd att julen är så kort. Man njuter hela december & sen är julafton både det bästa & det sämsta. Bästa för att julafton är så mysig som den är, sämsta för att den avslutar julen. Det blir därför full julutstyrsel till 1:a advent. Så kan man njuta lite längre ;0)
 
Dagens julkort är frostnupet, kanske får vi i Skåne lite snö i år? Hoppas hoppas!
 
 
 
Digistämpel Sautarated Canary, papper bl a Maja design. Cirkelstämpel Inkido. Små snöstjärnor på rad från Panduro.





 Nu ska jag vara lite flitig, hörs snart igen!






Inga kommentarer: