onsdag 9 januari 2013

Nellie 3 år!

Idag är det ofattbara 3 år sedan vi fick vår lilla sessa, 8.30 för att vara exakt. Jag tänker inte återuppleva förlossningen men det var en kämpig historia och vi var nog, trots allt, lite chockade över att ett barn kom ut, hi hi. Så här såg jag ut en vecka innan vi åkte in!
 
 
 
Och denna lilla ljuva dotter fick vi med oss hem ;0)
 
 
Hon har verkligen växt till sig och är en stor tjej idag, med lite härlig trots, total mundiarré, generös med pussar och kramar och en fantastisk liten tänkare, henne lurar man inte så lätt ;0) Finaste Nellie som berikar varje dag!
 
 
 
Imorse blev det sång och paketutdelning och släktkalas vankas på söndag. Ikväll har vi lovat henne en bit tårta och en pillerask, passar på att njuta så länge en pillerask bereder 100% lycka ;0)
 
Och så tänkte jag visa ett kort, ett lite annorlunda kort gjort av mig. Lite vårkänslor så där som det behövs i januaris mörker ;0)
 
 
 
 
 
 
 
För övrigt är det sluttampen på min skrivkurs och jag är just nu mitt uppe i skrivarprocesser X 3! Dels en omtenta på delkurs 3 (som lämnades in igår 23.00, tjoho), dels en reflektion av mitt projekt och sist men definitivt inte minst, mitt projekt om kemikalier på 10-12 sidor. Kollar fakta, skriver, letar intervjuer, renskriver, slår upp ord, ser filmer, läser forskningsunderlag, ja det går framåt i sakta mak. Deadline för båda uppgifterna är på måndag och på fredagen är det sedan avslutning (nästa vecka). Spännande!
 
Kan ärligt säga så här om kemikalier; jag är oerhört lycklig över kunskapen jag fått som gör att jag kan göra aktiva val för mig och min familj, både för att minska kemikalierna i hemmet & i kroppen & dessutom i miljön, där allt hamnar till sist... Men det ska också bli skönt att lämna den intensiva fördjupningen jag gjort, dels för att jag under processen varit mycket arg, ledsen, frustrerad och sorgsen. Vad är det för ett arv vi ger våra barn? Hur kan vi veta så lite?
 
Min största present till min dotter idag är därför att lova att alltid hålla hennes väl först, att hon ska få vara trygg, att jag alltid ska stå på hennes sida och att jag älskar henne så mycket att jag skapar henne en omgivning hon kan vara frisk i.

1 kommentar:

Tess Ekwall sa...

stort grattis till er söta tös. ett stort lycka till med skolarbetet. och ditt kort är verkligen supersött. kram och trevlig kväll.