tisdag 15 oktober 2013

Från glad till grrr!

Ibland har man en föreställning om vad man ska göra under sin dag & så trillar alla planer omkull. Idag är en sådan. Jag skulle "en massa" men har istället suttit och bråkat med bloggen & dess headers i tre timmar. Hur kan en genomskinlig bakgrund i Photoshop tolkas som en lila bakgrund på bloggen?! *mutter mutter*.  Nä, det blir ingen ny header idag. Inte heller några sökta jobb eller målat lite. Men ett inlägg blir det, i ren protest! För jag ska vinna över bloggen (liksom).
 
Så från grrr till glad igen!
 
Mitt liv just nu:
 
- idag ska jag börja på gravidyoga, vann en yogakurs på fem gånger, ska bli jättekul! :)
 
- är i vecka 26 och förutom lite bråkiga fogar mår jag prima!
 
- har hämtat, monterat & stämplat Magnolias julstämplar idag, sugen på att måla, kanske ikväll?
 
- har en envis förkylning som (så klart) satt sig i bronkerna, med slemhosta & trötthet i bröstet som följd. Har dock ökat min astmamedicin & kurerat med ingefära, citron & honung, så den verkar ge med sig.
 
- har sökt en massa roliga Högskole-kurser till våren, tänkte läsa på distans under min mammaledighet. Har förhoppning att hinna läsa 15 poäng per termin så kanske 30-45 poäng totalt? Har märkt, nu när jag sökt jobb, att vill man arbeta med grafisk design måste man ha utbildning i grafisk design. Så jag har bland annat sökt "Grafisk design", "Formgivning & Layout" samt "Grafisk design för Webb" och "Webbutveckling". Ska bli spännande! Håll tummarna för att jag kommer in! :)
 
- jag har sytt söta påslakansset till vagnen, kommer bild snart.
 
- och så har jag börjat planera en inköpslista till Ullared, snart dags för en tur! Ska bli kul! På listan står julklappar, lite babysaker, någon julsak & förbrukningsartiklar.
 
Ja, så dagarna rullar på, tänk att det redan är mitten på oktober?! Går skrämmande fort! Nedan blir det ännu en liten smakstart av julen, nämligen söta tändsticksaskar!
 



Nu ska jag försöka hinna lite grann innan jag hämtar lilla hjärtat om 20 minuter! Ikväll blir det landskamp på TV & kanske lite stämpelmålníng! Hej så länge!

Inga kommentarer: