fredag 11 oktober 2013

Shoppat, sprayat & sytt!

Det här blir ett väldigt brett & mumsigt inlägg känner jag! Men då har ni att göra heeela helgen kanske hi hi?
 
Vi börjar med det jag köpt. Trots att jag försöker gagna begagnatmarknaden när det gäller bebissaker slipper man ju inte undan helt från att köpa nya saker, inte minst om man vill ha ekologiska leksaker, begagnatmarknaden är närmst obefintlig då. Så därför har jag gynnat Ekokul & Rekolek med lite inköp, som ni ser på första bilden!
 
Jag har köpt en kaninsnuttefilt, två gosedjur, en virkad skallra och en skallra i trä samt en haklapp & en speldosa (ugglan). Dessutom ser ni ett underbart mjukt bäddset av oblekt, ofärgad, ekologisk bomullsflanell från Minimundus. Nu är jag ungefär halvvägs i leksaks/gosedjursinköpen, fattas gör te x en badanka, något hänge till vagnen, en filt & en babysitter. Men håller på att leta/handla och skam den som ger sig! ;0)
 
Jag har även köpt lite nya bodysuits, hade inte så många till Nellie men har snöat in lite på det nu. Märke från vänster: Molo, Småfolk samt Sture och Lisa, den sista är (förutom ekologisk) även Fairtrade-märkt, lite kul & en av få klädesplagg jag sett som är Fairtrade faktiskt.

 

 

Och så har vi lite inredningsmums, vi har ju äntligen börjat få vårt sovrum på plats inredningsmässigt. Det skulle gå åt svart, beige & trä så min spegel, som hängt med i 15 år, fick en make-over. Från guld till svart!

 

Före!
 
Och efter spraymålningen!


 

 Vi blev mycket nöjda och nu passar den perfekt in! Ska se om jag kan visa lite foton på vårt sovrum snart!

Sist men inte minst så har jag ju sytt lapptäcken (& håller fortfarande på). Det första att bli färdigt är redan levererat till avsändaren så tänkte visa lite bilder på det:

I färgerna turkost & brunt

 
Rutorna är ca 10x10 cm och detta är gjort att passa spjälsäng & därefter.

 
Baksidan är ett småmönstrat tyg från Stof & Stil.

 
Och kviltningen är gjord längs med rutorna, vilket var betydligt svårare än diagonalt, som jag gjort innan. Men blev mycket nöjd med det & hoppas mottagaren sliter det med hälsan!

Nu ska jag förbereda mig inför en kväll med middag, fotbollskval & mys med familjen och svärföräldrarna. Imorgon vankas gäster & på söndag blir det söndagsmiddag hos en av mina f d arbetskamrater! Fullt ös & fullt med mysigt umgänge alltså! Ha en härlig helg därute! ;0)

Inga kommentarer: