fredag 4 oktober 2013

Årets första julkort!

Jag gick igenom min blogg förra veckan och skrattade lite gott för mig själv. Jag har nämligen haft sug att börja göra årets julkort och nog fanns det en röd tråd att följa. De sista två åren har första julkortet lagts ut en bit in i oktober, tidigare år redan i september! Så suget verkar vara av traditionell karaktär med andra ord! Jag har faktiskt t o m beställt Magnolias höstkit, det var länge sedan! Men detta lilla julkort kom till redan ifjol, jag hade en hel hög som inte hann visas upp, så nu blir det lite återvinning, helt enkelt!
 
Detta kort ät gjort i en av mina favoritfärgkombinationer, mörkrött & brunt.
 
 





I övrigt rullar det på och helgen står för dörren IGEN, så snabbt det går! Idag har jag varit hos barnmorskan, allt såg finfint ut & imorgon går jag in i vecka 25, det går snabbt. Jag mår som en pärla just nu, full med energi och glädje! 15 veckor till att jag ska bli tvåbarnsmamma, längtar som bara den till att snuffa bebis & mysa, med allra sötaste storasyster bredvid! Känner mig så ödmjukt tacksam för vår fina dotter varje dag och att vi ska få uppleva den ynnesten igen känns som ett mirakel. Anser mig såå lyckligt lottad!

Shoppar gör jag en del, väntar på ett paket från Rekokul, sen ska jag fotografera mina fina ekologiska saker till lillan och visa er. Det är en fröjd att öppna leveranser fyllda med naturmaterial, känns så gediget och äkta. Även storasyster ska få ta del av kakan så klart och än så länge har hon fått en nappflaska av glas (älskar fortfarande sin välling), ett gosedjur av finaste ekologisk bomull & ull är på väg och snart ska jag beställa en ekologisk huvudkudde. Hade även tänkt önska mig ett duntäcke till henne i julklapp och mina föräldrar har köpt ett bäddset i ekologisk bomull. (ja, jag har redan börjat tänka på julklapparna!)

Det blir även lite grann på Tradera, mest småkompletteringar. Jump-/bodysuits av märken som Småfolk, Ej Sikke Lej och Katvig har jag snöat in på samt en del Newbie-, Polarn & Pyret- och Geggamojaplagg. Ekologiskt, begagnat och till högst 30% av nypris, miljövänligt så det förslår! ;0)

Idag har jag också bakat kanelbullar & kvällen (som är barnfri) kommer innehålla film, god mat och en och annan kanelbulle!

Ha nu en härlig helg där ute! Tjingeling!

Inga kommentarer: