måndag 21 oktober 2013

Rätt som det regnade...

Idag är det riktigt höstväder, regnigt & mörkt. Men ganska milt, tio grader & faktiskt vindstilla. Nellies dagis skulle vara ute och när jag lämnade henne hoppade alla barnen omkring i vattenpölarna, lyckliga som få! Jag har ju aldrig gillat att kladda/spilla så det gick lite rysningar genom kroppen, tur att jag inte är förskolelärare ha ha ;0) Men härligt att barnen får njuta!
 
Helgen har avlöpt lugnt trots en hel del aktiviteter! I fredags hade jag återträff med mina underbara f d arbetskamrater på Panduro. Härlig kväll med mycket skratt, god mat på La Casita & sedan en kort runda på Lilla torg. En riktig energiboost, de är verkligen riktigt bra tjejer allihopa! Blev också extra kul att höra vad klicken som slutat gör nu. Halva avdelningen slutade ju på mindre än ett år och det är många som tagit tag i sina drömmar & utbildar sig/satsar på eget. Sådant ger mig energi och en verklig kick att ta tag i mina egna drömmar!
 
På lördagen stod jag först på pysselloppis i Trelleborg, trevliga timmar & en trevlig summa pengar. Blev av med lite mindre än jag hoppats men det var första gången loppisen var och den kan nog växa. Kul med sådana initiativ! På kvällen kom min bror & hans tjej på middag, vi hade gjort god köttgryta (älskar höstmaten!) och sen spelade vi kort. Jag kom i säng ganska tidigt, vilket var tur, för dottern tyckte att 06.30 var lagom att vakna en söndag..!
 
Efter en härlig bullfrukost småpysslade vi lite här hemma & sedan vankades det kalas med sju sorters kakor. På kvällen beställde jag lite nya böcker, härliga romaner som ska avnjutas i soffan under hösten. Maken var flitig och fixade i källaren. Han har hittills:
 
- Tömt rummet på möbler
- Spacklat de väggar som behövdes
- Åtgärdat fönstret
- Dragit upp/kapat slangar i golvet
- Finlagat takets små hål & limmat där väven släppt
- Köpt & kopplat in element
 
Nu återstår:
 
- Spacklar & måla en av väggarna med magnetfärg & sen griffeltavelfärg (för mig att sätta upp kom-ihåg-lappar/inspiration & dottern att rita på)
- Att måla tak, väggar & golv
- Be en elektriker fixa belysning & kontaktuttag
 
Sen så kan jag flytta ner mitt hobbyrum, ska bli spännande! Kommer bli så städat, sorterat & fint. Dessutom kommer vi att ha dubbla skrivbord samt ett extrabord så att jag kan ha ett sybord där symaskinen alltid står framme & Nellie ha sin egna lilla plats. Har förhoppningar om att några av mammaledighetens timmar kommer spenderas där..?
 
Och när det är tömt & städat i hobbyrummet på ovanvåningen ska jag tokboa det till babyrum. Är inne i en sådan fas att jag vill fixa & förbereda och det är ganska frustrerande att jag inte kan. Visserligen tre månader kvar men det tar sin lilla tid att tvätta av möblerna/göra vagnen fin/tvätta alla sängkläder, babykläder, sortera fram leksaker mm. Dessutom vill jag att Nellie ska vänja sig vid lillans rum innan lillan kommer. Mycket av Nellies leksaker,täcke, kläder & sängkläder kommer ju att återanvändas. Och då är det bra att hon får vänja sig i lugn och ro, med en förändring i sänder, tycker jag :0)
 
Nu ska jag måla lite tavlor & färglägga stämpelmotiv, men först ett värmande julkort!
 
I väldigt traditionell stil, en del papper är min design för Panduro Hobby!

En favvostämpel från Magnolia!

Äldre julstämpel från Reprint?


Lussebulle gjord av fimolera
Ha nu en härlig måndag på er!

Inga kommentarer: