onsdag 11 juni 2008

Lite regn & mycket nedräkning...

Ja, idag kom molnen, vinden & med det lägre grader... Regnet är mest till & från, hade varit bättre med en tvådagarsskur & sen sol igen ;0) Man har ju nästan glömt tiden innan man hade sommarkläder, fick in & rota efter jeansen & stickad tröja! Å andra sidan kan man ju pyssla lite med gott samvete, hi hi. Har världens städning av pysselrummet på g, så mycket man inte använder... Ska jag kunna flytta ut till en betydligt mindre hörna får jag nog halvera antalet saker... Och med tanke på att det ofta flyttar in nya saker... Ja, vad gör man? Man får leva ett trångt pyssel-liv, hi hi.

På fredag flyr vi fältet, blir en tur till Bryssel & se Bon Jovi, har sett fram emot det så länge så det känns helt overkligt att det är dags! Ska bli skitkul, rent ut sagt! Och lite miljöbyte har ju aldrig skadat! Något jag har letat länge efter som jag hoppas hitta där är skor med kilklack i brunt & svart för även om jag är ståtliga 1,76 m får man ju lite snyggare ben i högklackat!
Bilderna är lånade från Brandos:




Och så får jag ju bjuda på lite kortinspiration, nallar på mitt lager för jag har ju inte gjort ett kort på hela helgen eller nu i veckan...

Hade lite spillbitar samt trädekor från Tilda/Panduro liggandes så de använde jag till ett litet lapptäckeskort! (återvinning & rensning, hi hi.)
Och så ett litet troll från Magnolia! (även snigeln & trollsländan är därifrån) Tagen är en spillbit & textpappret Love Elsie, tror jag... Blommorna är gamla, liksom bokstavsstickersen, även där lite rensning bland allt material! Inget slit & släng här inte ;0)



3 kommentarer:

Hjärtat Mitt sa...

Ja, denna dagen har det varit både blåsigt och lite kallt.
Det har varit riktigt skönt att kunna slappa inomhus med gott samvete!
Jag tycker att ditt lapptäckeskort blev jättefint!
Ha en riktigt trevlig tripp till Bryssel, och njut av musiken!

Kram Mari i Marieholm

Anonym sa...

jag säger bara..WOOOOOOOW!!! jag är stuuum av beundran! Riktigt riktigt härliga kort du gjort!! Superfina båda två! =D
trevlig resa! ;)
Kram Petra

Gunilla/Nilla sa...

Jag bara ÄLSKAR dina kort. Du färglägger så läckert och så har du alltid så kul upplägg.
Det där "lapptäckeskortet" kommer jag nog att härma, underbart!!!
Har du sytt med symaskin på det.
Hoppas att du får en härlig tur till Bryssel.
Sköt om dig och ha en trevlig helg
kram/Gunilla