måndag 23 juni 2008

Nu börjar det...

närma sig med köksrenoveringen! Sambon drog fram trägolvet i förra veckan & det var intakt & fint, alltid lite rysk roulette, men vet ju aldrig riktigt varför förra ägarna lagt laminat, plastmatta osv... Om 2 1/2 v kommer golvsliparen som ska slipa trägolven i kök & vardagsrum så vi har börjar så smått att packa ner saker. Köket kommer sedan att monteras v.30-31, tjoho! Vi har nu börjat att flytta ut mitt pysselrum för att sedan kunna förvara möbler där, tömmer man ett helt vardagsrum blir det ju lite saker, hi hi. Jag tog då även chansen att måla min Jysk köpmansdisk vit & nu ska jag handla gammaldags fina handtag, de som är till är så fula... Läste i en inredningstidning att man kunde måla med vanlig takfärg, så nu provar jag det, utvärdering kommer! Men ett redan konstaterat plus är att den torkar så snabbt, rollade tre lager på mindre än en timme! Däremot påminde min lille Timell mig om att jag glömt kvistlack... Vi får se hur det blir... Just nu drömmer jag om att få inreda det, ska bli så skönt med ett fräscht, nytt kök med hela luckor, lådor som inte trillar ut & mer arbetsyta! Här kommer lite inspiration från Allt i hemmets länklista!



Murgröna på båge är så fina, men de lever knappt 10 min hemma hos mig...
Nostalgiska krokar, har en liknande som jag fått av en av mina närmsta kompisar, den kanske man skulle ha i köket? Den är gjord av drivved, me like!
Pärlspont är ju så fint men funkar det vid spis & vask?
Fräscht, ljust & vitt, visst ger det en härlig känsla? Och att man fick 5 cm extra takhöjd när man drog upp golvet var inget minus...

2 kommentarer:

Hjärtat Mitt sa...

Vad spännande med renovering!
Du måste absolut visa hur det går.
Köpmansdisken lär oxå spännande.
Jag har oxå en, och har inte bestämt mig om jag ska måla den eller inte.

Kram Mari i Marieholm

Anonym sa...

Vilka fina inspirationsbilder, hoppas få se före och efter bilder av erat kök senare. Vi renoverade köket för två år sedan, det tog sin tid, men nu är vi äntligen-nästan-klara... ;-) Mycket bättre blev det än köket från -59... nu går det lätt att dra ut lådorna, förut fick man dra med båda händerna och "vicka" fram och tillbaka för att dra ut en låda, mycket irriterande!! Hoppas er renovering går snabbt och smärtfritt, det är inte lätt att leva utan kök ett längre tag.. det blev några snabbmatsmiddagar.. ;-)
Ha det så bra! Kram, Erica.