tisdag 17 mars 2009

Scrapbookingmässa i Helsingborg & vårväder!

Ja, det har börjat titta fram lite bättre väder, i lördags var det 8 grader, solsken & ljumma vindar. När jag & sambon tog en promenad var folk ute i trädgårdarna, tvättade bilen, rensade i garaget & påtade i jorden, härligt! Man liksom tinar inombords! Just nu toklängtar jag till en dag i trädgården, fågelkvitter & en fika utomhus. Och snart är det ju påsk, långledigt, då hoppas vi på härligt väder!

Något som däremot inte gjorde mig tokglad var resultatet i Melodifestivalen. Nog är La Voix helt annorlunda men jag undrar om den tar oss långt för det? Och så är jag chockad att Sarah Dawn Finer endast fick 12 poäng av svenska folket, hm högst besynnerligt! Omröstningen var så superspännande, blev liksom ett antiklimax när alla ledande låtar försvann. Men vi får väl se i maj om vi har gamblat rätt ;0)

Och just det, ni missar väl inte Scrapbooking-mässan i Helsingborg den 29:e mars?

Vårens mässa i Helsingborg är den 29 mars på Sundspärlan.
Öppet mellan 11.00-18.00. Inträde 40 kr.

Färdiga utställare än så länge:

Scrapperiet
Stämpelstudion
Scrapduon
Landstoken
MiMas Scrapbooking
Scrapmania
Stämpelboden
Atelje Lektyg & Hantverk
Scraproom


I år kommer det att vara en stor pysselträff i anslutning ( samma lokaler) till mässan.
Pysselträffens öppettider är 10.00 -18.00 och träffens deltagare har tillträde till mässan 10 min innan övriga besökare.

Priset är 120 kr / person och då ingår lunch och inträde till mässan. Anmälan görs till scraproom.

Tyvärr ska en del stämpel/scrapföretag istället stå på Symässan i Malmö samma helg (27-29 mars), kloning någon? Gäller Kortmakaren, Prickiform, Pysselgården & Skaparlusten. Inträde 100 kr, öppettider: Fred-Lörd 9.30-18, Sönd 10-16. Finns på Stadionmässan i Malmö.

Hm, jag får nog besöka båda ;0) Jag ska främst shoppa lite roliga stämplar, bl a hoppas jag att Inkidos nya stämplar finns med & kanske några från Pysselpassion, är lite trött på alla barnmotiv, någon som har tips på några mer vuxna men roliga filurer?

Nedan kommer årets första påskkort i traditionella färger! Jag hoppas hinna lite fler kort, har nämligen hunnit måla upp ALLA Magnolior från kitet samt påskhänglarna, mumma!


2 kommentarer:

Riet sa...

what a beautiful card,l love the image and colours.

hugs Riet.x

Anonym sa...

Hej vännen... så fint kort, härliga färger, känns vårigt!
//Malin