tisdag 31 mars 2009

Scrapmässan!

Jag varnar känsliga läsare för ett lite gnälligt inlägg, kan jag månne skylla på hormon-medicinen?! Well, i alla fall, here it comes!

I söndags avverkades Scrap-mässan på Sundspärlan i Helsingborg! Jag hade inköpslista, en stor bunt sedlar & ett glatt humör i handbagaget & efter en extra vilse-körning på vägen satt jag & väninnan säkert mot Helsingborg ;0) Väl framme betalades inträdet, vi visade kassörskan hur man skriver ett kvitto (!) & så var vi inne! Där var 8 utställare & massvis med folk! Lokalen var liten så det blev trångt & svinvarmt, jackan åkte av efter 3 minuter, nu skulle det shoppas! Men så kom liksom köpfesten av sig... Jag skulle ju köpa några alfabet, lite nya stämplar bl a student & konfirmation, stämpeldynor & tillbehör men, var fanns allt detta månne? Jag hittade få intressanta alfabet som inte var Thickers, 2 stämplar från Inkido & 3 från Stämpelboden (inga student eller konfirmation dock), Cat eye Chestnut roan hade INGEN av utställarna kvar & tillbehör, nja, lite grann... Sen handlade jag cardstock & lite mönstrade papper, hittade få av nyheterna från CHA, var fanns Primas sydda papper & Webster´s fina vårpapper?

Hm, så rätta mig om jag har fel tjejer, men min framtida önskelista ser ut så här:

- Malmö symässa med 4 Scrap-företag, Helsingborg med 8 företag & Göteborg med ca 25 företag går ihop & blir en stor mässa!
- Den anordnas när alla nyheter har kommit hem från CHA, 2 ggr/år.
- Egen hemsida med all info (som Göteborgs t ex).
- Alla tar betalkort & kan skriva kvitto.

Då hade jag varit en mycket lycklig kund! Och troligen shoppat mer (där slet sambon sitt hår hi hi). Nä, hädanefter blir det Göteborg, 3 okt nästa gång hittade jag på någons blog?! Och om man ska se det positivt, jag fick i alla fall fatt i Primas söta pappersrosor! För dem hade ALLA!

Nedan bjuds det på två kort, glada & våriga med Magnolias söta vårstämplar!



6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen...
Jag hoppas vi ses i Göteborg!
och du primas små rosor är underbara och jag har ALLA - chock va? Studentstämplar, jag har studenthänglar om det var intressant.


//Malin

Riet sa...

ohhh wowww,what a beautiful cards,l love the stamps.

hugs Riet.x

Anonym sa...

Åh jag glömde ju säga att koretn var toppenfina som alltid! (Måste vara åldern)
//Malin

petraso sa...

Underbart kort ! tja Primas rosor vet jag nog inte att det vara alla som hade vet minst 3 st som hade INKIDOS Rosor....fast dom ser nästan likadana ut! ;) Mumsiga eller hur......
Visst får man klaga men en bakgrund till att mycket av Cha inte finns beror på att åf i sverige inte tagit in så mycket för dollarn legat högt så det har ju varit mer nyheter andra år....
Göteborg är bättre men också dyr för utställarna och man fångar upp andra än "oss" mäss proffs när man är ute i Landet på mässor....
Hittade du de inkido du ville ha?
flera har redan sålt slut! Jippi!

Ha det bra och kämpa på med Hormonerna!

Erica sa...

Visst får man klaga ibland, hormoner eller ej.. ;-) förstår om du blev besviken, ibland har man sådanna förväntningar..

Korten är jättesöta som vanligt, det märks att du gillar rosa!? mycket rosa på dina kort, gillar den färgen med!!

Kram, Erica

Lisa sa...

Vilka söta kort du gjort. Inne i en rosa period? :) Har redan bokat den 3 okt så denna gången ska det väll iallafall bli av. Kram