onsdag 22 april 2009

Efter regn kommer solsken...

brukar det ju heta men här är det faktiskt precis tvärtom! Efter två veckor med solsken kom idag äntligen lite regn. Äntligen för att: 1. det är så torrt i marken & 2. för att man kan vara inomhus utan dåligt samvete ;0) Dessutom luktar vårregn så gott!

I mitt egna liv är det både regn & solsken. Solsken för att våren har många lediga dagar, att vår IVF-behandling närmar sig slutet & att pysselrummet är helt klart & ska inredas till helgen!
Regn för att jag fortfarande har biverkningar & är hemma, men det är det lilla jämfört med att min farmor gick bort i förrgår. Hon har varit kärnfrisk i 90 år & med på alla sätt & vis men för ett tag sen blev hennes bensår (verkar vara ett jidder för många äldre, tyvärr...) värre & hon lades in på sjukhus. Eloge till alla guldsjälar som jobbar där men miljön & inredningen kan ju få vem som helst att ge upp & det tror jag att farmor gjorde. Mitt i all sorg & chock är jag glad att det gick snabbt, tror det är mest värdigt. För en sak skrämmer mig mer än annat & det är att bli ett kolli som ska ligga på sjukhus/äldrevård & bara titta på den slitna, vita omgivningen, inga tavlor, inga blommor, ingen utsikt osv. Det är väl pengarna som saknas men tänk om man haft lite coola walldecos, lite snygga möbler, lite allergifria blommor, ja, vackra miljöer helt enkelt. Tror ni inte alla hade mått bättre då? För lika viktig som hemmamiljön är, måste ju sjukhusmiljön vara?!

Hm, känner att det allt blev ett litet brandtal, hi hi. Vad tycker ni andra?


På detta kortet står det "Ett litet lycka till på färden". Egentligen ett bröllopskort men idag tillägnar jag farmor det, hoppas hon får det bra med farfar & alla andra släktingar & vänner i himlen. För när man är 91 år väntar många nära & kära där uppe...
Ett litet kort med hänglarna från vårkitet.

Och så ett med en av Magnoliorna från deras vårkit.

Var rädda om varandra & "fånga dagen".

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen,
Kram på dig - beklagar farmors bortgång, jag bävar min farmor är 94 och den enda av de äldre jag har kvar och slutet är nog nära för henne, det är endast en "förvaring" nu.

Fina kort du gjort som alltid.

//Malin

Riet sa...

what a beautiful cards,l love the image and colours.

Hugs Riet.x

Lisa sa...

Krya på dig! Passa på att göra många kort :) Och planera vår trädgården. Kram