tisdag 23 juni 2009

A-lag kontra U21-lag, ja jag snackar fotboll!

En härlig fotbollsfest har vi blivit bortskämda med, tack underbara U21-landslag! Jag brukar inte skriva särskilt mycket om svensk fotboll, dels för att det inte finns så mycket positivt att skriva om & dels för att ni, mina bloggbesökare, kanske inte har det som största intresse?! Men nu måste jag bara skriva av mig, uppvuxen i en fotbollsfamilj som jag är ;0) Och då jag dessutom blivit bortskämd att se matcher från båda våra "landslag" live de senaste veckorna är det extra roligt att jämföra!

Jag såg A-landslaget i Stockholm, när de mötte Danmark... Det var 90 minuter besvikelse, ingen järnvilja, ingen offensiv, dåligt utnyttjade kanter, Lars Lagerbäck lika fisljummen som alltid & den mannen har dessutom 2 stora nackdelar: 1. Gör aldrig tidiga, nödvändiga byten utan väntar till 85:e minuten och 2. Låter alla spelare fylla 30 innan de får en chans... Jag har aldrig varit en statistik-människa men visst har de varit med i slutspel, inte haft så många förluster mm men de har sällan gett 200% underhållning. Jag ser hellre kämparglöd & förlust än en fisljummen vinst. Och med de orden kommer vi till U21-laget!

Denna gång såg vi Sverige-Vitryssland i Malmö & vilken skillnad! Orädda, spelar sitt spel, utnyttjar kanterna, många uppe i anfallen & spelar gärna inne i straffområdet! Hjärta, om än lite som kalvar på grönbete ibland ;0) Med vinnarskalle & en oförtruten offensiv kommer man långt! 5-1 blev det, målfest! Och alla nya spelare; Berg, Wernblom, Bengtsson, Elm, det bådar gott för framtiden!

Så med denna lilla jämförelse vill jag ge en stående ovation till U21-laget, välkommen in i svenska hjärtan & tack för den fotbollsfest som vi fick! Synd att ni föll på sista straffen mot England men upphämtningen från 0-3 kommer knappast någon glömma! Nu hoppas jag bara att Lagerbäck packar ihop sin lilla pärm & släpper in en förbundskapten som tar in unga spelare & offensiv fotboll så att vi kan bygga ett lag inför framtiden & förhoppningsvis få vår fotbollsfest, kanske till EM 2012?

Nu när jag skrämt bort alla som inte är intresserade av fotboll mutar jag er med ett litet kort & löfte om massa fint i många inlägg framöver, jag har nämligen både målat de nya hänglarna OCH gjort kort av dem, ska bara fotas & in i datorn, kommer snart i ett inlägg nära dig ;0)

Annars rullar livet som vanligt på, vi ska på läkarbesök på onsdag för att se hur min lilla blodansamling utvecklats (eller ännu hellre: avvecklats!) & då får vi ju tjuvkika på pyret samtidigt ;0) Vi har också bestämt oss för att inte göra kub/nupp, det är 1 på 900 risk, kub gör en riskanalys som är 95% säker på Downs syndrom, ryggmärgsbråck & någon kromosomavvikelse. Vi har sagt att oavsett resultat skulle vi inte gå vidare med fosterdiagnostik eller abort, dessutom finns det så mycket annat som kan vara fel, så vi hoppar faktiskt.

Och så har semester-nedräkningen börjat, två veckor kvar, yummy!

Imorgon skulle min mormor fyllt år, så detta kortet tillägnar jag henne ;0)
Tänker på dig & saknar dig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej vännen, fint kort du gjort.
Hoppas att allt är bra med er och att Ni överlever värmen.

Jag har fått post - tack tack

//Malin