måndag 29 juni 2009

Topless eller inte...

Vet inte om nyheten spridit sig i Sverige men Malmö kommun har i alla fall bestämt att man numera får bada topless på inomhusbaden i Malmö. Feministerna applåderar, andra ser ut som frågetecken & jag undrar mest: "Hur f-n blir man mer jämställd för att man är topless"?!

Blir lönerna mer jämna mellan könen?
Blir det fler kvinnliga chefer i toppskiktet?
Får de traditionella kvinnoyrken som lärare, sjuksköterska osv högre status & bättre löner?

Hur kan man bli mer jämställd genom att visa sig naken? Tror feminister då att männen tittar dem mer i ögonen, att de blir avsexfierade & får mer respekt? Hm, att vi inte tänkte på det direkt, då måste ju tjejerna i Playboy vara superfeminister, eller? Jag kan bara skratta åt eländet & känna så här: Om detta är en viktig punkt för kvinnor, då förstår jag varför vi är kön 2 i samhället... Eller har du hört någon man slå på bongotrumman för att få visa snoppen i badhuset..?

Och nu över till något mycket kvinnligt & mycket positivt, nämligen min graviditet! Vi var ju hos läkaren idag & kollade hur allt såg ut på VUL. Det såg ut som att blodansamlingen minskat & flyttat sig bort från fostersäcken, väggen mellan fostersäcken & livmodern var också tjockare. Däremot fanns det en del blod kvar, nära livmoderhalsen & det ska ut men inget nytt hade bildats. Jag blev fortsatt deltidssjukskriven fram till semestern & ska ta det lugnt, men förhoppningsvis ska det vara över när semestern är över! Pyret var en pigg liten historia & nu såg man tydligt fötter & händer, båda hjärnhalvorna & ansiktet. Läkaren hade svårt att mäta längden & mätte istället huvudet & det stämde precis med min uträkning v.13+2! Dessutom verkar det kanske som att vi väntar en pojke men han vågade inte säga något definitivt! Sambon mumlade i alla fall något om att snickra ihop ett fotbollsmål, vi får se... Jag har tidigare trott att det är en flicka men faktiskt sagt han hela tiden, tala om kluvenhet, hi hi. Huvudsaken är i alla fall att allt såg bra ut & att pyret är friskt! Och jag känner mig betydligt lugnare ;0)

Nedan kommer del 2 v mina hänglakort, en äldre & en nyare stämpel även denna gång men i kvinnlig fägring ;0)


Papper MME, texten är stämplad & scalloped-cirkeln är en stans från Marvy Uchida.


Papper bla från Graphic 45 & MME & lite bling-bling från Panduro, knappar Stof & Stil!

Nu hägrar grillat med potatissallad, hej så länge!

1 kommentar:

Petraso sa...

något att hämta i min blogg strax...