lördag 23 januari 2010

Dagarna flyter ihop...

& idag har jag bett sambon två gånger att kolla om posten kommit, bör jag vara orolig inför framtiden?! Men egentligen är det inte så konstigt, förutom vissa avbrott njuter vi av Nellie & jag börjar förstå att man inte hinner så mycket annat... Dagens projekt var bl a att gå en lång runda med vagnen, mata ankorna & köpa semlor ;0) Men igår t ex gick sambon en 1 1/2 timmes barnvagnspromenad & då passade jag på att läsa nya Drömhem, pyssla lite & sen (lite plikttroget) laga middag. Tror man behöver de stunderna för sig själv för att vara en bra mamma & sambo resten av tiden ;0)

Annars drömmer jag mest om våren, milda vindar, första dagen i trädgården, alla vårblommor som trotsar kylan & (så klart!) all inredning! Bl a har Elsas hem fått in Greengates vårsortiment, mumma vilka härliga mönster & färger! Sneekpeek nedan ;0)

Enda gnället är att inte alla deras mönster finns på lattemuggarna, utan endast två. Jag, som precis har börjat spara på dem, skulle ju vilja ha alla mönster, bara för att de är så fina..! Men ekonomiskt är det bra ;0) Hittade denna bilden på Countrylivning, lite åt det hållet vill jag inreda! Om ni kollar Leila bakar/Leilas mat på TV, spana in bakgrunden så vet ni vad jag menar! Bl a står en Dualit handvisp högt på önskelistan! Skulle vilja ha en i pastellblå, men de verkar svårfunna... Kanske kommer nu till våren? Annars gillar jag den cremefärgade ;0)

Visst ser det mumsigt ut, skulle man inte vilja mötas av denna syn varje morgon ;0)

1 kommentar:

Petra/Paradise sa...

GUMMAN!!!
Du har fått en tjeeeeejja nu juuuu!!!
Tänkte på dig häromdagen men då hade jag ingen tillgång till internet!
NU när jag tittade in så fick jag ju scrolla mej ner för å hitta infon.
En alldeles bedårande liten tös har sett dagens ljus..å jag är ju som vanligt lite sen *fniss*
Men får passa på att gratta nu istället!!!
Nellie, precis det namnet (med den stavningen) ville vi ha på våran tös..som blev en pojk! *hihi* ;)

NJUT nu av vardagen!!
Fy bubblan vad härligt!!

Många goa kramar till er, alla tre!!

//Petra