lördag 2 januari 2010

DEN STORA DAGEN...

d v s min beräknade förlossningsdag infaller ju idag, men inga känningar än så länge. Enl barnmorskan är det absolut mest vanligt att gå 3 dagar över tiden & allt mellan v.38 till v.42 räknas som fullt normalt & anses inte ens vara för tidigt eller att man går över tiden. I v.41 avslutas ca 25% av alla graviditeter & v.42 ca 20%. Vet inte om jag försöker trösta er eller mig, ha ha, men har åtminstone insett att vi är måånga som väntar på vårt pyre, endast idag har 7 personer hört av sig! Så av den anledningen hoppas jag att vi inte går över 3 v ;0)

Under tiden vi väntar försöker vi vara lite flitiga & igår badade vi båda katterna, det var mycket gnällande & jamande men båda överlevde, hi hi. Det är väl enda nackdelen med långhårskatter, nämligen pälsvården. Nesta är en perser & har tjockast päls, hon ska egentligen kammas 20 min/dag men vi slarvar en del. Nilla är en norsk skogskatt & har mycket mer lättskött päls men hon är också den som hatar bad/kamning mest, därför blir tidsåtgången ungefär detsamma ;0)

Och idag har vi städat, jag är invalid i svanken & ska därför stanna i soffan resten av dagen! Har även pysslat lite de senaste dagarna men kan inte sitta så länge, så får ta det i omgångar. Ganska frustrerande, när man är mitt uppe i kreativiteten får man stoppa, men kanske en bra övning inför framtiden?! ;0)

Idag visar jag en helt underbar mobil, men jag kan inte ta åt mig mycket av äran. En av mina söta arbetskamrater har enl mitt önskemål virkat 5 helt underbara amigurumi som jag sedan fäst på en mobil & dekorerat!

Här är den i rörelse, gillar att den blev personlig, är trött på allt som ser likadant ut!

Lilla miss igelkott ;0)

Lilla söta sälen ;0)

Och en liten ekorre!

Samt söta sköldpaddan. Har inte foto på svampen men den är precis lika mumsig som de andra ;0) Mobilen hänger nu över skötbordet, kanske blir det spjälsängen sen, eller kanske köpa/göra en till? Dagens i-landsproblem ;0)

Nu ska jag njuta av skidor på TV & ikväll blir det andra delen av "Impact", lagom ansträngande lördag. Hörs snart igen, kanske? Och om jag ska tippa när pyret kommer så satsar jag på den 6:e januari ;0)

4 kommentarer:

Erica sa...

Trodde nästan du låg på BB nu då du inte skrivit på 2 dagar, hihi.. känner igen det där med släktingar som hör av sig, gick 10 och 12 dagar över tiden med mina två första, så det blev några samtal..

Mobilen är jättesöt!

Kram, Erica

Riet sa...

Ohhh wowww,what BEAUTIFUL,i love the colours.

I wish you a veru happy new year.
Hugs Riet.

Anonym sa...

Hej vännen! Vilken fin mobil! Är det en viss Matilda som varit framme? Helt underbar i alla fall. Vi i Höllan tänker på er och håller tummarna för att bebben tittar ut snart! Kram H

Anonym sa...

Hej vännen, god fortsättning på det nya året och jag väntar med spänning på att bebisen kommer snart...

Kram Malin