lördag 30 januari 2010

Myslördag med familjen!

Just nu sitter denna "moderna" mamma med en nyammad dotter sovandes i knäet samtidigt som hon bloggar, äter lite onyttigt godis & lyssnar på gamla hårdrocksballader! Min moderna man står för matlagningen, pannbiffar med dijonsenap, potatis & sås blir det ikväll ;0)

(Måste bara mumla lite om hårdrocksballaderna, med risk att låta gammal, såna bra låtar görs inte längre, eller vad sägs om Carrie, Love bites, I still think about you, When the children cry, Still loving you, Bye bye Johnny & Patience?! Vet att ni är många som ler nostalgiskt, själv minns jag bl a mellanstadiediscon med tryckare, snusnäsdukar & trasiga jeans ;0) Those were the days!Bara en parantes, hi hi)

Från nostalgi till nutid & från hårdrock till mjukare värden, här kommer lite mer blomstrande fägring, nämligen mina engelska pelargoner ;0) Visst är det en härlig kulör? (Gud vad jag känner mig tantig, hi hi)

Med lite matchande bastsnöre på krukan

Visst piggar dem upp?

Och för er som misstänker att min korttillverkning gått i graven, här kommer ett smakprov på de stämpelmotiv jag färglagt den senaste veckan! Har nämligen kommit på att när Nellie sover på mitt bröst har jag två händer lediga & då kan man måla ;0) Nu ska det bara bli kort av dem, kanske redan i veckan? Nellie har ju inte velat sova i vagga eller vagn innan & idag kom vi på varför! Vi har provat många saker men lösningen var så enkel, hon vill inte sova på rygg! När vi la henne på sidan sov hon som en stock i två timmar, så då hann jag helt plötsligt gå igenom min garderob & sortera bland scrapsakerna, lovely! Så därför vågar jag lova lite kortverkstad ;0)


Och från ett kort till ett annat, detta söta kort damp ner i brevlådan, gjort av Petraso, visst är det ljuvligt, precis min & förhoppningsvis Nellies framtida smak ;0)

Nu ska denna moderna mamma ut på facebook, ha en mysig lördag! Ikväll blir det film, "Kmowing" med Nichoas Cage, hoppas jag håller mig vaken ;0)

Inga kommentarer: