tisdag 26 januari 2010

Nellie potpurri!

Igår var min första dag "home alone" med Nellie, intensivt men mysigt & det gick hur bra som helst! Då vintern håller sitt grepp om Skåne har vi inte varit ute jättemycket men igår blev det en längre promenad, då jag även gjorde lite ärenden! Bl a köpte jag nya blommor till vardagsrummet & ni kan skratta gott, för jag föll för fantastiska rosa blommor i skyltfönstret & gissa vad det var för sort... jo, engelska pelargoner, är ju ett STORT hopp från vanliga pelargoner, ha ha. Men de pryder sin plats, ska visa dem i något inlägg. Eftermiddagen blev mest en mix av amning, powernaps & småplock hemma. Tar ju lite tid att koka bl a nappflaskor, nappar & amningsnappar! Nellie hade vänt i vikt sist vi var på BVC, hoppas det är samma sak idag, man blir ju så orolig... Hoppas att min mjölk snart räcker, då slipper vi stödmatning, ont i magen mm, amning är en hel vetenskap... Och det tär mer psykiskt på en än man nånsin trodde. Men som sagt, förhoppningsvis går allt åt rätt håll, håll tummarna ;0)

Ett litet fotopotpurri bjudes det på idag, Nellie är ju 2,5 v idag & vi njuter i stora drag av detta lilla mirakel som ändrat vårt liv totalt ;0)


Pappa myser ;0)

Powernap, med mammas matbehållare i ett fast grepp ;0)

Nellie har redan upptäckt både barnvagnsleksakerna & mobilen ovanför skötbordet, mycket spännande! Som vi skämtsamt skojar om, barn stimuleras av starka färger, stackars Nellie som bor i ett hus med shabby chic & allt i vitt ;0)

 
Från det ena till det andra, jag tänkte försöka pyssla något kort snart, längtar till Magnolia släpper nya stämplar & nya stämpeltidningen, vill ha vårstämplar & härlig inspiration, någon som vet om de andra stämpelföretagen släppt lite vårmotiv?

6 kommentarer:

Anonym sa...

gulleplutta! gillar kläderna som pappsen handlat =)
får snart träffas & inte bara pratai tfn!

P&K till er
/ Tessan

Anonym sa...

Jag gillar bilden där hon håller i maten! Och en sån stolt och fin pappa! Kram på er!

Hella

Petra/Paradise sa...

Underbar liten ärta ni fått!! <3
Så himla söt!

Alltså, din karl..han är så jäkla lik någon...*huuuuuum?*

Må gott familjen!!
KRAMAR

Familjen Karlsson sa...

Ett STORT grattis till er superfina lilla tjej (med världens vackraste namn...vår lilla tjej har just fyllt ett år och heter Nathalie, men vi kallar henne Nellie). Jag vann ett par jättesöta tomtar före jul och ville bara berätta att dom verkligen var uppskattade. Ha det så bra!

Erica sa...

Hon är supersöt, er lilla prinsessa. Svårt att hinna med så mycket annat med en liten hemma, och så måste det få vara. Har min lilla goding här hemma och jag njuter av varje minut! Tiden går så snabbt och snart är man tillbaka på jobbet igen..

Har sett massor av nya fina Crafty Individuals stämplar, men tror jag ska försöka hålla mig denna gången, har fortfarande massor oanvänt här hemma! Och Magnolior har jag svårt för... tack och lov, de släpper ju massvis med stämplar hela tiden, skulle bli ruinerad om jag gillade dem.. ;-)

Har du föressten sett de nya Tilda-tygerna? några av dem är jättefina och skulle passa bra här hemma hos mig...

Ha det gott! Vi hörs!! Föressten vill du ha något av mig som tack för det du skickade innan jul? maila om du är intresserad.

Kram, Erica

Jenny J sa...

Vilken sötnos ni har fått. Förstår att ni bara går hemma och myser hela dagarna.. :)