fredag 12 februari 2010

Fredagen den 13:e...!

Ja, det skulle man kunna tro att det varit idag... Morgonen började super med skön sovmorgon, jag & Nellie vaknade inte förrän halv tio. Jag bestämde mig för ett besök hos min bror & mamma och började förbereda oss vid 12 med att packa skötväskan. Klädde sen på Nellie ytterkläder & satte henne i bilbarnstolen på vardagsrumsgolvet innan jag sneglade på barnvagnen... Insåg att jag aldrig fällt ihop den men skam den som ger sig! Efter ett par låånga minuter var det klart & jag började bära ut underdelen. När jag öppnade bagageluckan stod där givetvis ett par kartonger & tog upp all plats, ut med dem & in med underdelen i bilen! Skulle sedan gå in igen när jag råkar tappa nycklarna i en meterhög snödriva... Började väsa lite irriterat men hämtade spaden och grävde fram dem och därefter hämtade jag liggdelen. När jag satt den i bilen upptäckte jag att en av lådorna hade blåst iväg & innehållet låg på hela uppfarten... Bet ihop och samlade ihop skräpet, sen hämtade jag Nellie & satte mig i bilen... Givetvis hade jag glömt stänga bagageluckan så ut & göra det. Startade bilen, ingen bensin... Vilken start på utfärden :0)


Hos föräldrarna hade vi några mysiga timmar & vi promenerade bl a till OBS, ett köpcenter & hittade en fin, varm mössa & lite annat fint till Nellie. Jag hade tänkt mig en Chai latte men Nellie började bli hungrig så jag gick längtansfullt förbi Espresso House, ingen latte-mamma här inte! Innan vi åkte från mina föräldrar bytte jag på Nellie två gånger... Väl hemma i Svedala igen var Nellie hungrig & sambon fick laga middag medan jag ammade henne. Försökte sedan få henne att somna men hon var jätteorolig & när jag tog upp henne på bröstet kräkte hon rätt ner i min urringning, så in i duschen. Samtidigt havererade diskmaskinen & sambon ryckte ut & fixade felet, en liten metalldekor från en äggkopp som hamnat fel... När vi väl åt middag var klockan 21.15, vilken fredag & imorgon stannar jag hemma ;0) Men nu är åtminstone första solo-utflykten avklarad! Vilken pärs, ha ha ha.

Lite njutning för ögat blir det också idag, men inga bilder på Nellie, tyvärr. Det blir istället ännu ett kort med nya Magnolia-stämplarna! Jag lääängtar tills de släpper prinsess- & piratserien!

Rött & svart passade bra till lilla nyckelpige-flickan ;0) Papper från Prima, biljett Tim Holtz & hjärta Heidi Grace, text-stickers från Panduro

En massa glitter som vanligt, blir nästan lite som bokmärken ;0)

Eller hur?
Nu ska jag ta tvättmaskinen & äta frukost, sambon arbetar till 14, sen ska vi förbereda oss för god kalasmiddag hos min kusin & hennes man, mumma ;0) Och givetvis missar vi inte melodifestivalen!

Inga kommentarer: