söndag 14 februari 2010

Söndagslugnet...

har infunnit sig. Förmiddagen gick åt städning & eftermiddagen har börjat med att se sammandraget på OS & sova, precis som en söndag ska vara ;0) Kan konstatera att det finns många udda grenar i OS, sporter man aldrig hör talas om nånsin annars, Short track bl a, verkligen speciellt, ingen synlig bana & massvis med människor som springer omkring på skridsko?! Men å andra sidan, i fotboll springer 26 vuxna människor & bråkar om en boll & ändå är det så kul ;0)

I alla fall, i slutet på min graviditet provåkte vi till Ystad för att se var BB låg och hur lång tid det tog. Ystad har dessutom en himla massa vackra hus & när vi körde förbi dessa kunde jag absolut inte låta bli att fotografera. Det första är ett värdshus, det andra privatägt, hoppas de inte tar illa vid sig? Drömhus á la Annica är det dock!

Underbar snickarglädje ;0)

Detaljerna & verandan är så vackra!

Och detta är helt underbart, trähus, vitt, dubbeldörr & vackra fönster, jag ryser av välmod ;0)

Det blir även ett kort idag, ännu en av de nya stämplarna från Magnolia. Jag trodde först det var en julstämpel men tydligen en Valentin? Hm...

Söt är hon dock, och lacken gjorde jag glansig med 3D-lack.

Blomman är en tygros från Prima, känns som en ny trend med tygapplikationer som pricken över i:et?

Nu ska vi handla lite mat till kvällens middag, nämligen Kassler Bombay med frukt som ananas, banan & mandarin! Och konstigt nog gillar min grönsasksskygge sambo det?! Sen ska det förberedas inför morgondagen, ska in på jobbmöte ett par timmar & då måste man ha mycket prylar med sig, vagn, nappar, blöjor, extra ombyten, kräkhanddukar (till Nellie då alltså) & frukt och vatten till lilla mig ;0) Omorganisationsmöte, spännande & lite otäckt, håll tummarna att det är en bra sådan!

1 kommentar:

Anonym sa...

Sen när springer det runt 26vuxna personer på en fotbolls match, sist jag kollade på fotboll var man 11pers i varje lag... :)