lördag 26 mars 2011

Idag har jag rensat ut...

... först hos mina föräldrar & sen mina för stora kläder & kläder jag tröttnat på, från min garderob. Jag har även sorterat det jag tidigare fått från min mamma & denna rensningen fyllde 3 svarta sopsäckar, som sambon körde med till insamling, skönt att bli av med det! Nu kan jag se golvet i mitt arbetsrum ;0) Dessutom har jag börjat rensa ut en hel del inför en loppis i sommar samt en hel hög att lägga ut på Tradera. Samma vår är det samma sak, man vill rensa ut allt gammalt & få in nytt, fräscht! Inte så miljövänligt alltså men försöker åtminstone att hålla kretsloppet levande... Har ofta funderat på ett bytesparty där folk tar med sig ex 30 plagg, sätter minimumpris & sedan träffas alla & så börjar "budgivningen". Det borde väl kunna funka?! Hm, tål att tänkas på...

Häromdagen när vi var på IKEA inköptes nya dricksglas. De vi har haft är sedan min singeltid, ca 10 år gamla & har börjat bli mjölkiga & svåra att få rena. Därför fick de flytta till återvinningscentralen & nedan glas fick flytta in hos oss ;0)


Prickiga, vad annars ;0)

Visst matchar de Greengate-muggarna bra?!

Igår var jag, Nellie & min mamma i Malmö & shoppade lite. För en gångs skull blev det inget till Nellie utan istället full fokus på mig & vad jag behövde! Nedan är vad som köptes inför vårens vackra väder!


Vita skinnConverse!

Svart skinnjacka från Lindex!

Klänning från Indiska!

Kjol från Indiska...

...samt en lång svart kjol & heminredning i glada färger från Åhléns, blus & sjal från Lindex & hudvårdsserie med C-vitamin från Bodyshop (med antirynk-effekt & separat ögoncreme ha ha). Jättenöjd med allt men skinnjackan & skorna väger nog tyngst, nu är jag redo för våren!

Ikväll har det satts ihop de sista badrumsmöblerna, ätits gott & småtittats på TV, lugn kväll, skönt ;0) Snart dags att nanna så att man är pigg inför scrapmässan imorgon, kramelikram!

1 kommentar:

Jill sa...

Så deilig med litt nye klær og greier!
Veldig fine ting altså :)
Min shopping runde resulterte i nye benskydd til fotballgutten, ny bok til samme (litt bortskjemte, kremt)gutt og noen 3dputer og små glasskuler for å lage det nye shakerkort jeg driver å pusler med. Så nå ligger motivet til tørk, så i morgen skal det ordnes shaker-kort!
Ha en fin søndag i morgen!
Klem, Jill