söndag 12 juni 2011

Hejdå helgen?

Dagarna säger bara swisch & så är de slut, tänk att vi redan bockat av halva 2011?! Tänker alltid på "Alla de dagar som jag fick, inte visste jag att det var livet som gick"... Man borde stanna upp & njuta mer, leva i nuet & "fånga dagen"!  Vilket jag har svårt att göra många gånger, man stressar på för att hinna med, småplocka saker mellan rummen, småstäda, torka av skåp, vattna blommor. Allt för att trivas bland tonvis med prylar... Jag tror att mitt nya kall är att byta ut alla "halv-okej" saker till det jag verkligen vill ha, även om det är dyrare. Att rensa ut i garderoben, vitrinskåpet, källaren & köket och omsätta alla dessa prylar till pengar som i sin tur gör att jag kan köpa få väl utvalda saker (och slippa städa). Mission "rensning" 2011 har börjat.

Och så ska jag njuta ännu mer av tiden med min dotter. Där lever jag i nuet, myser, upplever ny mark, följer stolt hennes framsteg, lyssnar förundrat på nya ord, försöker vara den bästa mamman jag kan bli, älskar på ett nytt sätt & får full tillit & sann kärlek tillbaka. Då är varje minut dyrbar!

Kärlek!
Och så kan jag tyst erkänna att när folk frågar om det inte är dags för syskon känner jag att jag inte är redo. Inte redo för syskon, inte redo för en ny bebis men mest inte redo för IVF-karusellen, med känslor som åker berg- & dalbana, medicin som gör en dålig & rädslan att aldrig få bära ett barn till... Så jag njuter av livet som det är alldeles precis nu. Av min familj, av sommaren & av mitt nya jag ;0)

2 kommentarer:

Mim... sa...

Så underbart härligt du resonerar!! Helt rätt njut av det du har, barn är bara barn en gång och inte tusan skall man skaffa syskon för att folk frågar.
Ha det och njut snart fyller det lilla undrer 35, jag vet inte var de åren tog vägen.....

Jenny J sa...

Tänkvärda ord och mycket fint skrivet.

Kram