tisdag 14 juni 2011

Loppisfynd & Tradera-fynd!

I lördags var jag på bakluckeloppis med familjen & fyndade! Räknade på summan mellan nyvara & begagnat, det skiljer åtminstone 1500 kr... Då blir det pengar över till annat ;0) Nedan kommer mina/våra fynd!


Leksaker, leksaker, leksaker! Little people-bilar 10 kr/st, Pippi-servis &
matleksaker 10 kr, potta 10 kr.

Docka 5 kr! Kanske blir en finare när Nellie blir
större men just nu släpar hon omkring den, petar
den i ögonen & slänger den i poolen så... ;0)

Pippi-servisen i porslin!

Och så lite fynd till oss vuxna: Tupperware
påläggsburkar, helt nya, 20 kr!

Och en massa trädgårdstidningar nu när jag
vill bli duktigare på den biten, 20 tidn för 10 kr!
På söndagen stod jag på barnloppis, men det kom lite folk så jag tror det gick jämnt ut mot vad jag köpte till Nellie, en leksaksspis, plastgrönsaker, en badrock & en barnsits till min cykel.

Och apropå begagnat hittar jag så mycket fint på Tradera! Sista två veckorna har jag köpt två linnen för 1 kr, 2 kjolar för 15 kr, klänning 15 kr, kofta 11 kr osv, allt superfint & i nyskick! Dock märker jag vilken stil det går mot, mycket i rött, blått, gult & vitt, mycket 50-tal, mycket randigt & prickigt ;0) Ska komplettera med lite egna projekt, har nämligen handlat tyger & mönster, ska prova sy kläder själv, spännande! Lovar visa tygerna så ni får en förhandstitt! Och kanske de färdiga projekten, om de blir bra ;0)

Nu ska jag bädda ner mig, lillsessan vaknade 05.50 & jag är rätt sabbad! Natti natti!

1 kommentar:

JD sa...

vad härligt att du lyckats fynda. Kommer själv att ha en egen loppis...kanske säljer jag min fischerprice tågbana så håll ögonen öppna på min blogg.
Mvh Jessica