fredag 10 juni 2011

Pippi på taket?!

Imorse kom jag ner i vardagsrummet & hörde då besynnerliga ljud från kaminen. Katterna stod oroliga brevid & snart förstod jag varför, en fågel hade trillat ner i skorstenen & satt nu fast i en av kanalerna... Vad att göra? Jo, lilla jag ringde polisen som tipsade om brandkåren som tipsade om sotaren! Sambon varnade lite nervöst för utlägg på 1500-2500 kr så när sotarna kom mumlade jag snällt att det inte fick bli för dyrt men att pippin gärna fick flytta ut... Sotarna sa att om den satt i kanalen som användes till kaminen var vi tvungna att få ut den, död eller levande. De gick in i vardagsrummet, synade kaminen & sa hurtfriskt att "vissa har akvariefiskar, andra fåglar". Jag förstod inte vad de menade förrän jag tittade in i kaminen & där satt en koltrast! Sambon hade nämligen plockat bort bakväggen på kaminen för att titta in & nu hade pippin istället tittat ut ;0) En frisläppt pippi senare vinkade jag lättat av sotarna som bjöd på kostnaden, lycklig som en fjant blev jag! Tala om ett lagom fredagsäventyr, hi hi ;0)

Nedan kommer ett... ja... stilleben får man väl kalla det? På bussen ut till flygplatsen i Genéve tittade jag ner på sätet & fick se en färgkombo som åtminstone jag föll för! Titta & avgör själv ;0)




Nu ska jag snart väcka vår lilla sessa & sen kommer sambon hem tidigt (lycka!). Helg igen, hur snabbt gick inte denna veckan, härligt! Ha en mysig kväll allihopa ;0)

1 kommentar:

Petra/Paradise sa...

*hahaha* Men så sött, på något vis ;)
Skönt att pippin hittade ut och ni inte behövde betala för kalaset ;)

Trevlig helg vännen!

KRAM Petra