tisdag 31 januari 2012

Livet i LA!

Hej mina vänner! Hoppas allt är bra med er där ute! Här är det toppen! Vi har nu varit i LA/Anaheim i tre dagar, vi kom i lördags eftermiddag. Flygresan gick bra, ankomsten till LA såsär, mycket exercis & långa köer, vi stod över 2 h i kö på flygplatsen, först i kö för att visa pass/lämna fingeravtryck/bli fotograferad & sen i kö för att visa bagaget. En effektiv Annica får ju krupp på sådant men när vi väl var ute möttes vi av ett soligt LA i 25 gradig värme & då blev det genast lite bättre ;0)

Vi tog en shuttlebuss till vårt hotell, checka in & begav oss sedan ner för lite middag. Man var rätt mör den kvällen vill jag lova! Tyvärr tillbringade vi den på kvällen då mitt lilla pekfingers infektion blivit värre. Så nu har jag provat sjukvården i USA också ;0)

På söndagen begav vi oss till CHA-mässan (Scrap & Hobby-mässa), tittade på alla underbara nyheter & träffade folk, man känner ju igen en del av dem nu för tiden. På kvällen blev det middag & lite shopping på Disney downtown. Jag handlade lite Disneysaker till Nellie och smink/cremer till mig själv. Natten var ok även om jag var vaken mellan 02-04 pga jetlagen.

Igår var det ungefär samma dagstur men på kvällen träffade vi några skandinaver över middagen, skönt att slippa det amerikanska bräkandet för en stund ;0) Vi åt på en underbar restaurans, Roy´s, den kan jag varmt rekommendera! Tror den var hawaiiansk?!

Idag är det åter dags för mässan & jag hoppas på en lugn kväll, man håller på från 06.30-22.00 varje dag & någon egentid har jag inte, så mina böcker ligger ledset & tittar på mig (även om jag läste ut en hel bok på planet hit). Jetlagen har inte varit så farlig faktiskt, igårnatt var jag vaken mellan 04-06 men inatt sov jag ända till 06 ;0)

Nu ska vi snart äta frukost, men lite ögongodis får det väl bli? Och varför inte scrapbooking, när jag nu är så inspirerad av CHA?! En liten LO av min lilla prinsessa som jag saknar alldeles förfärligt :0(






1 kommentar:

Anonym sa...

Hej.
Det vore kanon om jag kunde få kontakt via E-post med dig? Jag har lite frågor och funderingar angående eran resa till Mexico.
Min E-post adress:
emma-svensson@live.com