söndag 5 februari 2012

CHA - bilder & trender!

Nu kommer det mycket mums, håll i er ;0) För att göra det hela lite roligare börjar jag med att lägga en länk till Kreating Keepsake´s blogg med ett mycket trevligt inlägg från CHA som ligger här!

Men nu kör vi igång va?!


Från Basic Grey kommer det här trevliga upplägget som visar lite av quilt-känslan man såg här & var!



Att vintage-stilen fortsätter är väl knappast en nyhet ;0) Blommor, fjärilar, rhinestones mm. Här från Prima!

Väldigt lite steampunk, men denna trend känns mer Skandinavien än glada USA!

Ett par olika altered i glasklockor, detta ska jag verkligen testa, hur kul som helst ;0)

Prima hade även lite freestyle-känsla, kul! Flytande färger & "målartemat" på LO:s var fortfarande stort.

Hos Melissa Frances hade de så här söta småhus i chipboard, notera det underbara glittret ovanpå ;0)
Den solgula färgen som man hört så mycket om hade inte många tagit fasta på.

Det färgglada grafiska håller också i sig, var nr 2 bland stiltrenderna!

Lite andra material som silkepapper, kartong osv fanns med här & var!

Fina detaljer, här i form av dragspelscirklar & underbara facetterade akrylstenar med bild i! Här från Glitz! Restemat fanns i var & varannan monter ;0)

Canvas & fina 3D-lager ;0)

Ljuvliga Rhinestoneslängder från Webster´s.

För att göra en riktig summering:

Trend nr 1: 6X6 pads, fanns hos ALLA! Som kortmakare blir man superglad över detta ;0)

Trend nr 2: Vintage, vintage, vintage, lika härligt smutsig & romantisk som den brukar! Med kronor, fåglar, texter, spets, ja ni vet vad jag menar ;0)
Trend nr 3: Restemat, var superstort, gärna med fokus på Paris, kartor, flygplan & biljetter, många andades noir & 20-tal ;0)
Trend nr 4: Det grafiska, enkla & färgglada med inspiration från 50-talet, fanns mycket fint hos både October afternoon, Cosmo Cricket, Echo park m fl, ni lär inte bli besvikna ;0)
Trend nr 5: Motivstämplar; var många utställare med omonterat sen jag var här sist; Magnolia, Greeting Farm, Cherry Lynn m fl.
Övriga trender; papperstejp, kapsyler med stickers i (jättefint!), Tinytype fortsätter vara stort, Ingvild Bolmes samarbete med Prima (även chalks stämpeldynor) kommer bli en succé! Tim Holtz-temat var kopierat hos många, tunnare motivchipboards med motiv från serierna & slutligen tryckta mönster på kartong, fanns mycket fint av den sorten ;0)

Hoppas den föll i smaken, skriv gärna om ni undrar något eller jag missat skriva något!

Nä, nu ska jag ta min lilla jetlag & tvinga mig att sova, hm, vi får väl se hur det går ;0) Natti natti!

Inga kommentarer: