onsdag 26 december 2012

Nellie önskelista!

Finaste Nellie kom till oss den 9 januari 2010 & snart är det dags för 3-årskalas! Vad önskar sig då lilla sessan? Ja, vi kan ju först summera julen. Man har hört många skräckexempel på orgier av julklappar, därför är det så skönt med två släkter som inte är så, här handlas det förnuftigt och bra saker!
 
Nellie fick massvis med kläder, mycket av det ekologiskt, härligt! Hon är ju på väg mot en klockren 104 och en del av kläderna börjar bli för små, så perfekt med lite nytt. Sen så klart lite leksaker; Pippi Långstrumps hus med tillbehör, spel, pussel, gosedjur & en hel del annat ekologiskt som jag nämnt i tidigare inlägg. Men allting väldigt lagom, så det blev jag glad över. Men vad ska man då köpa 2 v senare i födelsedagspresent? Jag har gjort en liten lista på saker jag tror Nellie (& definitivt hennes föräldrar) skulle uppskatta! Först och främst bör nämnas att mormor och morfar ska köpa henne en cykel, det kommer slå högt hos dottern, kan jag intyga :0)
 
Gosedjur från EKOLEKO, alltid trevligt att slippa bly och flamskyddsmedel i sängen :0)

Fingerfärg från samma internetbutik

Låda trämekano att bygga flygplan med från Baufix, KokoBello.se, borde vara spännande med tanke på den "hjälp" jag fick igår när jag skulle sätta ihop två skohyllor ;0)


Vattenflaska från BLAFRE, utan Bisfenol & Ftalater :0)
Kläder från Åhléns ekologiska serie, även Lindex & Polarn och Pyret har fina serier.
Bäddset från Åhléns, vi behöver fler ekologiska bäddset i stl 150x210 :0)


Tomten är vaken
Findus flyttar ut

Har försökt hitta saker som går att köpa hos fysiska butiker men inte helt lätt. På Toy´s R Us te x får man noll träffar när man söker på ekologiska leksaker, undrar om de har något alls? Märkligt i så fall... En djungel är det i alla fall & jag känner mig lite som Mästerdetektiven, men visst blir man trött ibland..! ;0)

Inga kommentarer: