måndag 11 mars 2013

Födelsedags: 35 blir jag idag!

Hej där ute!
 
Idag blir det ett låångt inlägg, fyllt med massa mums, bara så ni vet!
 
Jag & lilla familjen kom hem från Stockholm i fredags natt efter att ha varit borta sen i tisdags. Vi har bott hemma hos en av mina allra närmsta barndomsvänner (släkting praktiskt taget, då även våra släkter umgås). Trots att både maken och vännen arbetade hann vi med lite mysigt umgänge. Jag & dottern gick på stan på torsdagen och på kvällen var jag & maken på Chinateatern och såg grymma föreställningen Rock of ages. Massa klassisk hårdrock, grymma röster hos ensemblen och härlig humor av berättaren Johan Rheborg. Dessutom, att hålla handen med maken & få lite egentid, det var härligt. På fredagen var hela familjen på brunch hos en familj i Solna, som vi lärde känna i Mexiko. Jättetrevligt & så fick jag snuffa lite på en 4 månaders flicka vid namn Isabelle. :0)
 
(det är så skönt med IVF-paus, då kan man njuta av andras bebisar & graviditeter, jag tar liksom paus från sorgen med)
 
Och så har jag lovat bilder på mitt hobbyrum, efter omvandlingen! Här kommer de:
 
Så här såg det ut en kvart efter att jag kände "hm, ska jag inte möblera om?" Tålamod har aldrig varit min starka sida ;0)

Några timmar senare (ähum, ja dagen efter då alltså) såg det ut så här! Skrivbordet flyttades från ena hörnan av rummet till fönstret, så jag kan njuta av lite dagsljus & titta drömmande ut genom fönstret när jag kreerar.

Alla alfabet bor numera i en korg & washi-tape, min nya last, huserar på en ställning från Tilda-sortimentet.

I fönstret har jag hängt en kökskorg & fyllt med Stickles, dekor & min "var ska jag lägga denna lilla sak-skål".

Denna hänger fortfarande med, tror den fyller 5 år i år :0)


Till vänster om skrivbordet har jag fyllt Hensvik bokhylla med allt jag behöver!

Mina lådor har jag gjort fina skyltar till, som fästs med Washitape.

Där mitt skrivbord stod innan, har jag ställt tre Expedit-hyllor som dotterna tidigare hade på sitt rum. Ni ser hur bra de fick plats, ögonmått som en tiger har jag ha ha ;0)

Alla mina tyger bor här, överst till vänster ser ni mitt nästa lapptäckesprojekt (2 år sedan sist) i Retromönster.

Tidsskriftssamlare fullmatade med inspiration, mönster, kataloger, skisser mm. I de rosa lådorna finns alla mina hobbyprylar; färg, askar, pärlor, piprensare och mycket mer! 

Till vänster i hyllan bor alla julinredningstidningar!

Och på golvet framför bor inspirationstidningar jag valt att spara.  I resterande tidningar river jag ut vad jag vill ha och sorterar upp i olika inriktningar som vardagsrum, trädgård, hall mm. När tid finns ska jag sätta dem i pärmar :0)

Det var allt från mitt fina hobbyrum, känns underbart att fått ordning och även sorterat om så att det passar mitt nuvarande liv, att samla underlag för framtiden, strukturera upp och ha allting lättillgängligt. Även om jag pysslar en del (& vill mer) behöver jag ha plats för de lite mer adminstrativa uppgifterna, inspirationen och framtidsvisionerna. Härligt :0)
 
 
Och sist men inte minst så fyller lilla jag 35 år idag!!! Tjoho! Det firades rejält igår med stort släktkalas & vi var 25 personer i vårt lilla vardagsrum. Mycket trevligt men vi var båda rejält slut när det var över & förutom fyra fulla diskmaskiner handdiskade jag i över en timme..! Vi hade gjort pastasallad & jordgubbs- och rabarberpaj + min kardemummakaka. Det blev en hel del över så jag tror ca 10 personer äter pastasallad till lunch idag hi hi :0)
 
 
Massa fint fick jag i present, många presentkort så jag kan bocka av lite på min "antiplast/hej miljövänligt"-lista. Fick jättefina jordgubbsplantor; vita jordgubbar samt en klätter jordgubbsplanta..! Passar perfekt till vårt lilla sommarprojekt, att utöka odlingen i trädgården :0)
 
 
Den sak som dock vägde tyngst var presenten från mamma & pappa: En digital systemkamera Canon EOS 650D!!! Var ju med och handlade den så visste om det, men gud vad kul det ska bli att börja fotografera ordentligt igen, har saknat det! Ska bli super att börja om igen & som extra bonus ska jag ge mig en extra present, Adobe Creative Cloud Student edition med Photoshop, Illustrator & massa annat mums! För när man är student är det MYCKET billigare :0) Och ska jag kunna göra massa trevlig design & fint fotoredigeringsarbete känns detta som ett nödvändigt komplement. Ett steg till på min framtida väg! ;0)
 
 


Nu ska jag fortsätta mysa på min födelsedag & ta mig an lite pluggande. Hörs snart!


2 kommentarer:

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Annica!
Ett stort Grattis till dig på din 35-års dag:)) Du verkar ha haft en jättefin dag med så fina presenter:)) Själv fyllde jag 51 år i Fredags så vi har firat hela helgen:)) Och i Söndags var jag i Göteborg på scrapmässa:)) Fick med mig mycket fint hem:))) Lägger upp bilder på min blogg längre fram.

Wow så fint du har i ditt scraprum, me like:)))) Verkligen suuuuper snyggt:))

Ha en fin vecka
Kramizar Marie

Tess Ekwall sa...

ett stort grattis till dig på födelsedagen!! hoppas du hade en fin dag. :)
va fint du har det i ditt pysselrum!! och vilken bra ordning.
kul att få en ny kamera! jag önskar mig också en nu när jag fyller.
er stockholmstripp låter härlig, ibland behöver man verkligen komma iväg ett par dagar.
ta hand om dig. kram, tess.