torsdag 28 mars 2013

Pasteller & påskmys!

Hej därute!
 
Trots mycket lite påskpysslande (har gjort lite med Nellie idag, bl a har hon målat fina ägg!) finns det lite mums i hörnorna här hemma :0)
 
Så liite påsk får jag ju ändå bjuda på, eller hur? Kort jag gjort i påskstil = 1 st... De övriga stämplarna jag köpte ifrån Magnolias påskkollektion blev vanliga födelsedagskort så kommer snart. Men först pasteller & påskinredning, har haft det uppe ca 2 v, tycker det blir för kort med en weekend liksom... ;0)
 
 
Ena hörnet av vardagsrummet. Spegel Fridas gård, Honeycombs från Panduro, men de kallar dem något annat, lanternor tror jag. Men fina är de. Man skulle vilja ha i fler storlekar och färger bara, är helt såld på sånt just nu, det blir ju så fint. Vet att Leila Generalstore har en del, mums!

En kruka jag målat rosa, i burken av fattigmassilver förvarar jag ljus.

En närbild från påskriset och massa ägg jag gjort för Panduro. Den med rosorna var en materialsats, de med guldig zigzag tror jag aldrig blev något. Men de får gärna bo i mitt påskris ändå ;0)

En annan materialsats från Panduro ;0)

Och så ett påskkort med sötaste kaninen från Magnolias påskserie. Försöker göra lite andra layoutversioner men inte helt nöjd... Lager-på-lager är nog mer min stil.

Målad med akvarellfärger på 300 g akvarellpapper.

Det hoppas vi alla på eller hur?! Men här har de lovat snö under helgen. Det undslipper ett litet uppgivet "suck" härifrån. Var är våren? Borde efterlysas!

Alla foton är tagna med min nya älskade kamera. Helt underbart stor skillnad, så himla glad. Nu har jag dessutom anmält mig till Adobes Creative cloud så för 185 kr/månad får jag tillgång till alla deras program; Illustrator, Photoshop, InDesign osv. Perfekt!

Nu vankas det påskhelg med släktmiddagar, besök på Vellingeblomman (en stoor blomster- & inredningsbutik) & mys. Glad Påsk på er allihopa!


1 kommentar:

Kim sa...

Glad Påsk till dig!

Hoppas att du får en underbar helg med nära och kära.