söndag 3 mars 2013

Söndagsmys & butikstips!

Hej därute!
 
Sitter & tittar på "Så ska det låta" just nu, mycket schlager med Linda Bengtzing & Lasse Holm, men vilka entertainers :0) Nästan bättre än schlagern itself i lördags faktiskt. Fast jag tyckte rätt låtar gick vidare, även om jag gillade Behrang Miri lite mer än Martin Rolinski. Och så konstaterar jag än en gång att jag avskyr de där studsande Iprentvillingarna från Irland..!
 
Idag har vi varit så flitiga här hemma! Vi har tillbringat halva dagen i trädgården och halva dagen med vårstädning och att ändra om i vardagsrummet så nu kan jag läsa, kolla TV & njuta av brasan samtidigt! Känns bra, så att man inte missar något liksom hi hi :0)
 
 
Nedan kommer lite inspiration, först ut är en underbart fin inredningsbutik, Retrovilla, som jag aldrig beställt ifrån men suktar hos med jämna mellanrum!
 
 

Och så har vi lite kort, gjort med spillbitar i lite retrostil. Noll stämplar, noll lager-på-lager men en liten gnutta humor i!






Nu ska vi hålla kväll efter en omständig läggning av dottern. F r o m imorgon blir det ingen dagsvila för henne längre. Hennes nattningar har radikalt försämrats de sista två veckorna så nu säger vi hejdå till powernapen på dagen, både för henne och för oss. Tack för tre härliga år..! ;0)

2 kommentarer:

Tess Ekwall sa...

dina kort är jätte fina!! tack för tipset på butiken, ser verkligen intressant ut. ;) önskar dig en härlig dag. kram, tess.

Kristina ScrapSalig sa...

Supersnygga kort...härliga färger och härligt retro-stuk! Jag är också svag för retro, måste allt ta en liten titt på butiken som du rekomenderar =)

Varmt tack för besöket och fina ord inne hos mig, uppskattar det varmt och mycket! Trevlig blogg du har, hit komemr jag gärna igen!

Ha en skön fortsättning på veckan!