söndag 31 mars 2013

Ny header, nya tankar & nytt liv!

Har länge funderat på min blogg, min framtid & min approach på nätet. Är det i detta formatet jag vill fortsätta? Vill jag ha kvar namnet Änglahus? Innehåll, vad vill jag skriva om? Vill jag skriva alls längre? Layout? Grafisk design? Ja, tankarna snurrar. Min blogg har levt i sex fantastiska år och under den tiden har jag:
 
- flyttat till hus & lärt mig renovera samt ta hand om huset och vår trädgård.
- startat eget företag, Änglahus (numera vilande) & lärt mig grunderna i företagande.
- gjort IVF & lärt mig att vissa saker kommer inte på beställning.
- gått på healing & samtalsterapi och den kunskapen kan man inte ens skriva ner på papper.
- fått barn & varit mammaledig 1 1/2 år & lärt mig tålamod, oändlig kärlek och vilken underbar resa ett barn kan visa en.
- nischats mot Scrap & Papper på Panduro & lärt mig tonvis med nyttigheter.
- varit sjukskriven för stress som lär mig att stå stilla & vila ibland, vilket tempo jag passar i.
- sagt upp mig & börjat plugga, vilket ger mig oändlig utveckling & nya infallsvinklar.
- lärt mig mycket om kemikalier och miljöfrågor vilket ändrat och ändrar hela mitt liv.
- lärt mig mycket om mig själv, vad jag mår bra av, vad jag inte accepterar längre.
 
Så när jag tittar på mitt liv, så har det hänt så otroligt mycket! Inte är det konstigt att bloggen inte hängt med i alla svängar?
 
Men när jag summerar mina huvudsakliga intressen, kan jag ändå konstatera, att de är detsamma som innan; fotografering, trädgård, pyssel, design, inredning och mode. Tillkommit har ekologi, hållbar utveckling, personlig utveckling och kemikaliehanteringen.
 
Vilket jag är ytterst tacksam för, det ger ett helt annat perspektiv på inriktningen, måste jag verkligen tillverka en produkt? Kan jag istället tillverka en tjänst som behövs? Som värnar om vår miljö och stärker människor? Tänk att det finns så många som valt alternativa lösningar som Urban odling (Odla i stan), Leksaksbibliotek, Cykelköket (man kan laga sin egen cykel & får hjälp av kunniga människor). En värld jag inte visste fanns för 12 månader sedan. Dessutom håller jag på att förstå att man MÅSTE INTE arbeta med sina hobbies. Vissa saker kan bara få vara ett sidointresse, inget man tjänar pengar på.
 
Med detta sagt så kommer jag fundera vidare helt enkelt. De närmsta 2-5 åren i mitt liv kommer det hända minst lika mycket eller mer i mitt liv. Jag är nyfiken, jag vill lära mig mer, jag gillar att bryta ny mark och att utvecklas. Att jag ska starta eget är det INGEN som helst tvekan om. Inriktning(arna) är däremot inte skriven i sten. Och det måste inte vara EN sak jag gör. Fördelen med frilans eller hur?
 
Så när jag ibland får frågan vad jag läser TILL så svarar jag att jag bygger en ny plattform i mitt liv. Flummigt? Kanske för någon som valt EN inriktning i sitt liv & tror att man måste göra det i 50 år. Men inte flummigt för mig. Bara coolt, modigt, härligt och fantastiskt kul!
 
Och bloggen? Ja, den får fortsätta att spegla mitt liv, min växtvärk, mina stapplande steg mot FRAMTIDEN. Men den fick en ny header, en "vad-gillar-jag-nu" uppdatering. I övrigt får bloggen leva i detta formatet, tills jag är helt färdig med mitt koncept, innehåll, nytt namn och framtida inriktning.
 
Och nedan kommer två bilder som speglar växtvärk å ena sidan, hobby utan vinning å andra sidan: 

 
En tidning jag saknat sedan jag slutade på Panduro. Nu har en pernumeration flyttat hem till mig! Härligt! Kanske blir det en nytändning på Nellies scrapbook?

 
Och inte mindre än två (!) lapptäcken ligger i startgroparna! Ett i retrofärger, en del av tygerna ser ni här, samt ett till en barnväntande vän. Bild kommer senare, vill först att min vän ska få se & godkänna urvalet :0)

Nu ska vi snart på påskmiddag nr 2! Igår var det min fina släkt, idag är det makens fina släkt! Och förmiddagen? Den tillbringades med grannarna i trädgården. Några solstolar, fint väder & lekande barn = energiboost!

Kram på er därute!

Inga kommentarer: