tisdag 29 april 2008

Lite mör & mycket glad!

Idag varnas alla bittra människor akta sig för här kommer ett sådant där äckligt positivt inlägg där superlativen står som spön i backen! :0)
Vi tar väl det från början?
I lördags steg jag upp med tuppen & var i Helsingborg kl.7.45. Väl på plats fick man ett jättefint välkomstpaket & blev indelade i tre grupper. Vi var ca 150 st + kursledare så det blev rätt stora grupper! Sen började vi med de olika kurserna! Orkar inte gå in på alla detaljer men det var fantastiskt roliga saker vi fick göra, man fick utmana sig själv att prova nya saker & scrappa på ett annorlunda sätt än man brukar, vilket jag tyckte var superbra! Både material & ledare höll hög klass & det var bra bredd med olika tekniker osv. Efter dagens 4 kurser & middag var det dags att croppa & jag satt med 5 jättetrevliga människor bl a Maria & Stina från Enköping (ja, de hade kört en bit, men det var folk som kom ännu längre ifrån, Kiruna, södra Danmark, Amsterdam, Sthlm osv). Jag skulle köra hem på kvällen men kom inte iväg förrän efter 23 så man var lite trött på hemvägen! Sen hade vi även kurser på söndagen & jag har verkligen lärt mig mycket; tips, tekniker, scrappa altered osv! Kan varmt rekommendera detta till alla scrappare!
Jag ska försöka visa upp allt jag gjort men jag börjar med de scrapalster jag gjorde på croppen! Så kommer det mer i veckan.

Vänners charmiga son fick vara med på en lo, papper & chipboard-dinousarie från BG nya serie! Bomullsbandet köpte jag på eventet, Arkivet & Scrapaddicted hade saker till försäljing från sina butiker!
Närbild på blommorna, bladen var från en av kurserna!
Bruna bokstäver från Sei(?), vita streck med penna från Ranger.
Och så scrappade jag vår ena katt, papper från Dreamstreet & Maja design, även blommorna är från kursen m Maja design.
Närbild på bokstäverna från American trad, dekorerade m glitterstick
Blommorna från Maja design

2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara Lo´s - vilken mysig katt ni har, jag har gosedjur och dammråttor!

Anonym sa...

Åh, vad det låter roligt. Så fina saker du har gjort. Något att tänka på nästa gång. Är spänd på att se vad du mer hann med att lära och göra.Mvh Gertrud