tisdag 22 juli 2008

Jetlag någon???

Hemma är man, borta bra men hemma bäst! Och att söta sambon fixat lite bärkraft & ställt tillbaka möblerna i vardagsrummet är ett STORT plus! Så nu sitter jag i soffan, tjoho! Ähum, men klockan är ju 01.30 på natten... Ja just det, jetlag! Men vi tar det från början, va?

Resan till USA tog dryga nio timmar & med min längd 1,76 är det ingen honeymoon precis... Men jag läste ut en pocket, såg någon film & vips landade vi i Chicagos 32 gradiga sommar, härligt! De har en luftfuktighet som Thailand så man behöver knappt använda lotion, hi hi. Torsd spenderades på shopping (sjukt billigt med låga dollarn & rea!) & sedan jobbades det fred-sönd. Varje kväll slockande jag vid 20 & vaknade vid 04, gärna döende av hunger så det har blivit rätt mycket nattamat (ja, turkisk peppar & gott o blandat alltså). Flygresan hem startade med en 2,5 h försening av flyget, det skulle alltså inte lyfta förrän 00.30 & det var ju stor övertid mot min vanliga nattning kl 20... ;o) De säger att Chicago är en av USAs absolut största flygplatser, jag säger bara VA?! På terminalen för utrikes (& vi fick inte mingla i butikerna på de andra terminalerna) fanns det en tax-free som stängde 21, en McD & en annan butik. Detta oerhörda utbud var dessutom innan security..! Efter fanns det ingenting mer än gater med stolar (ja, de låg jag & sov på, hi hi). Men man överlevde som bekant & efter flygresan prickade vi Öresundståget perfekt, sambon hämtade mig & lite mat. Kl 20 var jag medvetslös av trötthet, slockande sött & vaknade pigg & utvilad 23.30..! Så nu sitter jag & bloggar & inväntar att det ska bli nattedags, ungefär vid 04... Så vad passar bättre än ett kort med texten hej???




Flickan & blommorna är stämplar från Magnolia, de stora bokst är Thickers, de små Doodlebug. Prickigt papper Crate paper, plopparna är dekorstenar & fjärilen Panduro.

Får allt bjuda på en liten topp-bottenlista från USA!

Toppen:
1.Allt underbart man sett, både ute & inne!
2.Shoppingen (jag är kvinna, say no more!)
3.Den låga dollarn, höjer föregående even more, hi hi
4.Alla jättetrevliga amerikanare man träffat!
5. Kastrups ceasarsallad, bästa jag ätit! Slår många!
6. Apotekets magnetarmband mot illamående, synd att jag glömde dem hemma (blir alltid så dålig vid start/landning av lufttrycket. Men de åkte på när jag kom hem & de funkar verkligen!


Botten:
1Jetlag! (för man kan ju knappt göra ngt på kvällarna)
2.Alla stora friterade, ostindränkta, smaklösa maträtter (sallad rules!)
3.Amerikanska språket, blir rätt bräkigt ibland, hi hi
4.Flygresan (klaustrofobi på de 2 cm man ska ha benen)
5.Att man aldrig hinner se mer än en promille vad landet kan erbjuda?

2 kommentarer:

Dani sa...

Vilken härlig sida du har, har suttit och njutit av alla underbara alster. Råkade surfa in på din blogg, hit kommer jag tillbaka.

Ha det gott,
Dani

Christine sa...

Hej!
Även jag har precis landat här hos dig, dina kort är verkligen fina!
Mvh Christine