måndag 14 juli 2008

Just nu sitter jag...

& sambon i vårt vardagsrum (läs: sovrum) & äter knäckemackor bredda i köket (läs: på toaletten) & ska se film! TV:n bor nu i vårt sovrum ett tag men utan antennsladd så det är tur att det finns filmer, för tänk, annars man kanske hade behövt umgås, ha ha. Igår bytte sambon tre murkna brädor i köket & då jag inte tillför särskilt mycket på den fronten gjorde jag lite kort. Golvsliparen dök ju som bekant upp tidigare & har jobbat undan super så nu är båda golven i kök & vardagsrum slipade & lackade första lagret, det blev UNDERBART fint, vilket lyft & så ljust, fint & jämt det blev! Just nu längtar jag till att inreda det, köpa lite nytt (& där fick Niklas krupp) & få det rent & fint! Golvet ska nu få vila i tre dagar innan möblerna kan bäras in. Men en liten smygtitt före-efter kan jag bjuda på!


Uppe till höger (det mörkbruna) är golvet i köket som aldrig slipats, nedan till höger har vi vardagsrumsgolvet innan slipning & till vänster anas slipningen!
Här har vi golvslipning på halva delen, visst är det stor skillnad?! När golvet är färdigt ska det vila i tre dagar men vi får vänta lite extra med att sätta tillbaka möblerna, imorgon bär det nämligen av till det stora landet i väst för mig, ska iväg med jobb & vara borta till måndag, det har lovats 30 grader & sol, tyvärr ska det jobbas men en timme på eftermiddagen ska man väl kunna låna, hi hi. Och på torsd är man ledig, ska shoppa (bara lite)& koppla av, jobbar ju som bekant denna & nästa vecka, men jisses, nu vill jag bara gå på semester! Och med lite tur kanske högtrycket tittar fram tills dess, pallar inte en dålig sommar till... Abra kadabra, sol, VISA DIG! Och med det säger jag so long tills vi ses igen!

4 kommentarer:

Hjärtat Mitt sa...

Oj, det var verkligen en stor skillnad!
Det blir jättefint.
Förstår att du längtar efter att få fixa i ordning sedan.

Kram Mari i Marieholm

Anonym sa...

Fasiken vad nice det kommer att bli!!!

//Malin

Anonym sa...

ojoj! vilken skillnad! Men visst är det roligt när det är så, å det faktiskt blir bättre!! =D
HOppas du haft en trevlig helg! =)
Nu ska jag försöka ta mej an utmaningen jag fick utav dej =)
kram Petra

Gunilla/Nilla sa...

Tycker det är så kul när man renoverar och gör fint hemma När det är klart då menar jag;=D!!
Kalas fina golv efter slipning och lackning. Kan förstå att du vill börja dekorera och inreda. Det är det allra kuligaste.
Ha en härlig vecka så hörs vi snart igen.
Kram/Gunilla