fredag 28 augusti 2009

Finally friday!

Det var ett tag sen jag var så slut som denna fredag, så nu ropar jag "Finally friday"! Denna helgen kommer bli en orgie av härliga, ego-boostande saker! Vi börjar med kvällen, sambon ska se fotboll live & jag ska då njuta av filmen Twillight (ja, det är 4:e gången jag ser den & jag är som en fjortis, helt fixerad!), med lite tända ljus, något litet godis & bara luta mig tillbaka ;0) Imorgon blir det en skön sovmorgon, därefter 2 loppisar (tjoho!) & på kvällen ska vi hem till vänner & äta gott! På söndag ska jag pyssla lite, bl a sy påslakan & börja med album till pyret (sambon ska hämta ved) & sen ska vi till vänner & se deras nya hus. Niklas vågar knappt ta mig dit, han muttrar om underbara hus & natur på vägen dit! Men jag undrar om jag skulle vilja bo i skogen, mörkrädd & full med fantasi som jag är?! Men en mysig helg, det kommer det bli! Och att nya Drömhem & Trädgård damp ner i brevlådan idag är ett stort plus!

På inredningsfronten sätter sambon upp massa taklister & i dagarna ska våra garderober monteras ner & flyttas till ett annat rum på ovanvåningen. Därefter lär jag inte se sambon på ett tag, för nu ska det sista rummet där uppe totalrenoveras! Golv ska läggas & slipas, tapeter rivas ner, det ska vävas & spacklas & nytt tak ska upp! Därefter tar jag vid & gör den biten jag tycker är rolig, nämligen inredning! Och för er som tycker synd om min sambo kan jag meddela att han tycker det är lika kul att renovera som jag att inreda! Och att jag ibland får dra ut han ur renoveringshysterin för att äta & sova ;0)

I snygg maskopi med förra inlägget måste jag varmt rekommendera ännu en guldgruva på internet! Hemsidan heter MYRA Collection & där kan man beställa ekologiska tygsaker som kuddfodral, handdukar, babysaker mm i underbar tjock & mjuk bomull med fina texter på! Eller vad sägs om "Baka baka liten kaka"...

Två av detta tryck bor hos mig & de är så fina!


Och två av dessa kommer flytta in senare i höst ihop med några handdukar med jultext på ;0)

På kortfronten intet nytt utan jag gräver djupt i min lilla hög... Undrar om det inte snart är dags att visa julkorten?! Och ni har väl inte missat Inkidos nya julkollektion? Kolla in deras blogg isf & ta med haklappen ;0)
Nedan kommer 2 Magnolia-kort, dock inte från nya höstkitet för jag är lite trött på söta figurer för tillfället & tar en paus i inköpen fram till julmotiven! Istället ska jag pyssla lite vintage-kort med Tim Holtz & Stämpelbodens fina stämplar, coming soon!


Ha nu en mysig helg, njut av annalkande hösten & ta´t lugnt!

2 kommentarer:

Gertrud sa...

Härliga kort som vanligt. Kram Gertrud

Anonym sa...

Fina kort som alltid, ha en bra helg, jag ska toka med hunden, och har skrivit del tre i mitt lördagsordbajseri om den underliga värld vi lever i. Pysselbloggen är liksom död.

Ha det gott

//Malin