måndag 31 augusti 2009

Lite inredning & mycket svininfluensa...

står på schemat idag! Men vi börjar väl med helgen? Vi var ju på två loppisar denna helgen & summan av kardemumman är att Lions loppis i Lomma har mycket mer fina saker & möbler men du måste vara först i kön, springa in & slänga dig över sakerna! Vi kom inte tillräckligt tidigt så vi fick mest titta på allt fint som redan var sålt, lite tråkigt... Men jag hittade lite silverfat, söta glasskålar på fot & en fin julvepa ;0) Och jag hade nog inte trängts i vilket fall som helst, är så obehagligt nu när magen putar ut!

Och igår hälsade vi på vänner i deras söta hus utanför Genarp, mumma vad mysigt allt var, naturen, alla fina hus, deras trädgård osv. Blir allt lite sugen på att flytta lite längre ut ;0) Men vi stannar definitivt i vårt hus ett par år till, vill ju hinna att njuta av allt fint!

Och så måste jag ju mumla lite om svininfluensan... Vill först poängtera att om jag inte varit gravid hade jag brytt mig noll, brukar inte bli sjuk, men nu är det allt lite obehagligt... De flesta får ju en vanlig influensa, är hemma ett par dagar och mår kasst, sen är det bra igen. Men jag, som är gravid & har astma, är faktiskt lite skärrad! För mitt immunförsvar är nedsatt dels för att jag är gravid & dels för att jag har astma... Så om jag får svininfluensan löper jag en risk att bli livshotande sjuk, kroppen kan bli stressad & sätta igång förlossningen för tidigt, de kan behöva ta bort pyret för att jag ska kunna överleva o s v... Min astmasköterska rekommenderade handsprit & att undvika folksamlingar, affärer mm... Usch, vill bara stänga in mig i ett hus på landet & komma ut när faran är över..! Blää för svininfluensan...

Men fram tills dess att jag går i ide fortsätter jag med mina blogginlägg & hoppas på det bästa ;0)

Idag har turen kommit till mitt pysselrum, detta rum smockfyllt med saker... Börjar med min hylla som just nu huserar mina tyger & sytillbehör!


Massa tyger, givetvis färgkoordinerade ;0)
Close up!
I en glasburk ligger all sytråd...

... & på golvet står mina Lantliv fint i dekorerade tidsskriftsamlare.

Till sist visar jag mina spillbitar, som blir filurer & lapptäcken. Framför sitter två Tildafilurer & vaktar fint ;0)

>Det var allt för idag, nu ska vi se MFF-Helsingborg & äta tacos med vänner, ciao så länge!

1 kommentar:

sandra sa...

Åh så mycket härligt tyg!!! Jag är inne i en syperiod just nu. Igår sydde jag vimplar i härliga färger till min lilla dotters rum (ett tips nu när du kollar in barninredning)
Mycket smidigt och otroligt effektfullt. Idag har sytt sängkläder till docksängen=)

Har hållit på att inreda Thelmas rum nu i ett par veckor, riktigt kul=) Jag har hittat mycket roligt och gulligt på loppisar, mycket av allt som jag har släpat hem har jag målat om till vitt,jättefint! Igår blev vi precis klara med ett litet kök som jag och min man har snickrat ihop.
Ska för söka att lägga ut lite bilder på rummet i helgen eller i början av nästa vecka, kika gärna in om du vill=)

Ojoj det blev ett långt inlägg.

Ha det gott!!