söndag 16 augusti 2009

KAOS-awards!

Jag skäms lite grann för jag har fått så fina KAOS-awards för länge sedan & de har gett mig dåligt samvete... Men de hänger på hedersplatsen i pysselrummet, kan det gälla som ursäkt?! I alla fall, reglerna är följande:

KAOS: Kreativa Artister med Otrolig Skaparglädje
En levande logga som sänds till någon man uppskattar. Men istället för att ha den digitalt, skapar man riktiga scrapverk och skickar dessa vidare. Den som får, ska i sin tur skicka vidare egengjorda awards till dem de uppskattar. Awarden heter ju som sagt KAOS oavsett vem som gjort den. Och på dessa ska ens egen stil eller specialiteter finnas med.Varje KAOS award innehåller:* Titel-Kaos Kreativa Artisetr med Otrolig Skaparglädje* Skaparens eget namn* Storlek 10x15cm. Därefter ska man fota eller scanna awarden och blogga om den också. På så vis blir awarden ett digitalt minne men också något man fysiskt kan spara och titta på. I bloggen utser man också nästkommande tre KAOS mottagare.Du kan skriva varför du valt dem eller bara länka till dem.



Från otroligt duktiga Petraso fick jag ovanstående kort med följande motivering:
"Den inredningsintresserade och lyckligt gravida tjej som får till de mest ljuvliga kort med Mycket Bokstäver och papper och dekorationer och Skriver så inspirerande i sin blogg om sitt Liv i Söder...." (jag rodnar av glädje, tack kära du!)


Och från en fantastisk scrappare/kortmakare på bloggen "Min lilla scrapvärld" fick jag ovanstående söta kort med följande motivering: "En av mina favorit inspirations bloggar vad gäller kort. Här hittar du magiskt vackra kort!" (tack snälla, jag blir såå glad!)

Dessvärre är jag väl sällsynt sent ute, men vill ändå nämna tre inspirerande bloggar:

-Scrapkatten: för ett vackert & brett formspråk, hoppas du kommer tillbaka snart!
-Paradises pysselvrå: för alltid lika coola & vackra alster & supertrevligt skrivande!
-Ltldesign: för bred kreativivitet & annorlunda alster, du kommer ha ett toppenår framför dig!

Och så tillbaka till min lilla värld med en intensiv helg av städande, härlig grillfest med sambons supertrevliga arbetskamrater samt ett kak- & tårtfyllt kalas för min morfar som fyllde år igår! Vi hann även med en loppis i Genarp, årets första för oss & givetvis lyckades jag förskingra lite pengar på några "silverfat", pocketböcker & julpynt ;0) Längtar till den 29:e aug för då blir det två loppisar till! Nedan kommer två kort i naiv stil & sovrummet är nu äntligen fotograferat, kommer next! Nu ska jag se finalen i 100 m ;0)


Inga kommentarer: