fredag 8 augusti 2008

080808...

är det ju idag & det innebär att vi ska på bröllop! Som en extra lite rolig parantes är även bruden 08:a, hi hi. (betyder stockholmare om någon inte visste det?) Det börjar kl.15.00 & efter vigseln är det fest på Malmöhus, ska bli himla kul! Nackdelen med bröllop är ju; vad ska man ha på sig??? Jag gjorde stan (läs: Malmö) igår & sprang ut & in i ALLA butiker. Hängde undan ngn klänning som var ok, hittade massa underbara höstkläder men klänningen till bröllopet lyste med sin frånvaro... Till slut smög jag in på Storgatan, den där max 30-gallerian... Är inte så ofta där, känner mig som en fossil men nu när jag väl var inne i alla de flashiga butikerna var det ju faktiskt inte så farligt... Väl inne på Svea hittade jag en klänning på 50%, tog den sista i min stl mitt framför näsan på en annan spekulant & trippade nöjt ut ;0) Blev en tunika i svart/vitt i jätteskön kvalité. Ska matchas med stora örhängen, mina nyinköpta Bryssel-skor & en guldväska, kommer se ut som en brat! Och för att förstärka känslan ytterligare köpte jag lösnaglar!!! Alltså... jag har varit nagelbyggare en gång i mitt förra liv (20-årsåldern) men det är för mycket jobb så jag traskade in på Åhléns & köpte ett paket lösnaglar. Glad i hågen packade jag upp dem imorse, tänkte: "det här kan ju inte vara så svårt"... På med den första, undvika luftbubblor, men oj; allt är ju en luftbubbla?! "Om det blir luftbubblor, ska nageln appliceras om" Men klistret torkar ju på en sekund, hur ska man då kunna applicera om??? Så just nu sitter jag med 10 luftbubblenaglar, en massa lim ovanpå naglarna, nagelbanden, händerna, ja överallt där det INTE ska vara... Hm, får nog inhandla aceton & lösa upp skiten, precis den tid man har när vi ska sticka om 2 h... ain´t life beautiful, ha ha, fåfängans pris... (kom nu på att jag kan fila bort limmet & måla naglarna, då ser inte folk luftbubblorna, he he he. )

Från det ena till det andra skänkte vi bort vår gamla micro i tisd, elektrikern skulle ju komma på onsd, men det blev ändrade planer, han kommer lörd eller sönd... Så nu kan vi inte värma ett skvatt mat, så kan det gå när man är lite hied (stressad/snabb på skånska)... Men lite inköp för att piffa upp köket har man ju gjort, lite bilder kommer här! Så även om vi inte kan använda köket är det himla snyggt ;0)


En trasmatta inköpt på Ilva, märke Himla, pris 299 kr för 2 m, överkomligt tycker jag & höjer köket mycket!

På Ilva hittades även dessa för det mycket facila priset 35 kr/st. Ångrar mig att jag inte köpte fler.




Denna fina burk inhandlades på Hantverkshuset i Höllviken, älskar ju fattigmanssilver!


Dessutom inhandlade jag inte mindre än 7 Mårbacka-pelargoner för 39 kr/st på Plantagen, rusade in 17.02, efter stängningsdags, betalt & ute 17.07! Vem säger att kvinnor inte är effektiva, hi hi.

I nästa inlägg hoppas jag kunna visa bröllopskortet & så fort socklarna är på plats kommer det bilder på köket! Tills dess, ha det gott!

3 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Ja det var jag som skrev fel..ha ha ha om du undrar varför jag tog bort en kommentar!

Mycket fint kort nedan, och du jag tycker det ser fint ut i ditt nya kök även om det bara är seak-peak bilder..

Hjärtat Mitt sa...

Så fina saker du har hittat till ditt kök, och bra priser.
Det ser väldigt spännande ut.

Hoppas att ni haft det trevligt på bröllopet.

Kram Mari i Marieholm