torsdag 28 augusti 2008

Här kommer en liten...

före-efter. Började dra igång lite på ovanvåningen men sen började man jobba & nu är jag sjuk med feber & förkylning så det har stått lite still. På ovanvåningen har vi en liten hörna vid trappan som blivit min nya pysselhörna & brevid finns det ett litet gatt, rakt nedanför vindsluckan. Ett stort skåp har stått där temporärt men tanken var att det skulle stå en bokhylla istället. Efter lite snickrande & svärande fick jag ihop bokhyllan från IKEA för någon helg sen. Väl på plats upptäckte jag att den var för hög, stegen till vinden gick inte att fira ner helt... Suck & stön, jag hade ändå mätt den. Men minisnilleblixt, om jag har enkla saker i hyllan, inte böcker som var tänkt från början, är den lätt att tömma & därmed flytta, eller hur? Så det fick bli lite korgar & glasburkar istället & så ska vi köpa en likadan bokhylla till att ha i det andra rummet, med böcker i! Skam den som ger sig!

Stort skåp i litet gatt, tog stor plats & var avställning för en massa skräp.


Lilla bokhyllan på plats, tyvärr inte bästa fotot men men... Praktiskt fylld med korgar, pysselböcker, symaskin, glasburkar med fint innehåll; trådrullar, lapptäckesbitar, chipboards mm.

Och så ett litet halloweenkort till, med egenritat spindelnät. Tyvärr var den inte på sitt bästa humör, därav lite ojämnheter. Spindlen är paperpiercad & dekorerad med rörliga ögon. Pappret med mönster är Glitz & stickersbokstäverna Doodlebug.

Jag har förresten vunnit en liten award, världens sötaste, mer gotte kommer i nästa inlägg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trist med feber & förkylning :(
Krya på dig!
Kram Helena

Anonym sa...

Krya på dig....kram!
Mysigt kort somalltid och vilken schysst bokhylla med nica prylar du har...
//Malin