måndag 4 augusti 2008

Jag håller på att spricka...

av stolthet när nu köket börjar bli färdigt! Vi har inte så mycket kvar; vattnet ska kopplas in, elen (spotar, ljusramper micro, ugn & häll) ska kopplas in på onsdag, krönlister, passbitar & socklar ska på, två hyllor ska upp (idag?) & ett vinställ ska på plats, sen är det klart! Nja, förutom kaklet då, men vi vill först bo in oss innan vi väljer kakel. För att ni ska få en hum om vad som är gjort kommer här lite sneek peeks!



Knopparna är på plats, alla 31 st! Så nu slipper man ligga på golvet för att öppna luckorna, hi hi. Hade enats om halvmåneformade handtag men de passade inte så bra med pärlsponten så det fick bli de fina porslinsknopparna istället! (som var mitt förstahandsval)
Kastrullerna har fått flytta in under spishällen! (Ugnen ska vara i en pelare mittemot, slipper böja sig & kan ha kastrullerna precis under hällen!)
Städskrubben med den smarta utdragsfunktionen (dammasugaren bor längst ner) är klar!
Vasken är på plats & har fått sällskap av kran & avloppskopparna (heter det så?) Älskar den fina porslinshon, den har jag suktat efter länge.
Smarta foliehållarna med inbyggd skärmekanism är på plats! Måste vara en kvinna som uppfunnit denna, vem förbannar inte när man ska riva en bit plastfolie ur de dumma plastförpackningarna?
Smarta knivhållare!
Kylen fylldes nu imorse, tog hela dagen igår att sätta fast dörrarna, den är nämligen inbyggd. Så nu slipper vi hämta mat från uthuset!

Just nu håller Niklas på att sätta fast fronten på diskmaskinen (även den inbyggd) så att allt är klart när vattnet ska kopplas in! Man kan tycka att det är tråkigt väder, men oss passar det perfekt, nu får man lite gjort här inne också. Och oss emellan så längtar jag lite till hösten. Jag älskar sol, grilla, stranden osv men just nu längtar jag till kyliga oktoberkvällar, stickade tröjor, pyssla, tända kaminen & doften av våta löv. Plocka svamp i skogen, gummistövlar, soliga höstdagar & filmer. Men det bästa med hösten är ändå att snart är det jul... Hm, jag vet, jag har semester men ändå... Ni som känner mig riktigt bra blev väl inte alltför chockade. Och några nickade nog t o m instämmande (hej kusin & Matilda?) Är man en sann julälskare så är man, hi hi. Och som kortmakare ligger ju julen högst, med alla fina papper & dekorationer. Jag har sett en glimt av MME:s fina julpapper, håll ögonen öppna säger jag bara! De är underbara! Apropå kortmakeri så efterlyser jag (med ljus & lykta) hänglars gamla halloween-stämplar! Är det någon vänlig själ i cyberspace som inte vill ha sina längre, maila mig! Jag betalar mer än gärna en generös summa för stämplarna i sig eller kanske uppstämplat på akvarellpapper?! Är öppen för alla lösningar! Och med de orden ska jag göra lite nya kort, kram!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej igen!
Vilket fint kök!Vi tänkte oxå ta det, för visst är det ikeas?!Likaså den fina vasken men där blev jag nedröstad både av mannen och personalen på ikea som inte sa att den var bra!!Vilka bra försäljare!!!Hurso helst, det ser jättefint ut!!
Må så gott, kram Stina

Anonym sa...

Ser jättefint ut. Vasken var jättefin!! Visst är det underbart med alla detaljer/förvaringar som finns i nya tidens kök, det gör faktiskt skillnad i vardagen.. (älskar ordning och reda här..).

Blir jättenyfiken på mme´s nya papper, min favoritpapperstillverkare!! finns de att se på deras hemsida måntro? måste titta in där tror jag..

Ha en bra vecka, väntar med spänning på fler bilder!!

Kram Erica

PS Underbart änglakort nedan!! DS

Hjärtat Mitt sa...

Så fint det verkar bli, och praktiskt!
Det är många detaljer som ska tänkas igenom innan allt blir som man har tänkt det. Mer än man tror från början.
Måste vara skönt att ha kommit så långt.

Kram Mari i Marieholm

Hjärtat Mitt sa...

PS. Så fint du har fixat bloggen!!!

Kram Mari i Marieholm

Miss31 sa...

Nu var jag här igen!Tänkte på ditt kakel, skulle vara snyggt med svart skiffer till! Eller som jag har, vita 6x15 plattor med falsade kanter (gammeldagsstil)! Har ni oxå skitväder?Här öser det ner, men på måndag åker vi till bulgarien!Ska bli sååå skönt!
Må så gott, kramar Stina