måndag 18 augusti 2008

Jag ser att många...

redan gjort sitt första julkort, men jag tänkte hänga fast i sommaren lite till. Vi är ju trots allt bara i mitten på augusti, även om vädret idag inte känns så... Räddade precis mina trädgårdshandskar från att drunkna, det var en så talande bild; övergivna mot det blöta trädäcket, usch... En del av mig ser fram emot allt mys, en annan del tänker att snart är det mörkt fyra på kvällarna... Men ändå skulle jag aldrig vilja bo i ett land utan årstider, var tid har ju sin charm eller hur? Och nu stundar ju kräftskivorna, någon mer än jag som inte vuxit ur "usch, inte kräftor-fasen"? Jag gillar räkor, kan det räknas som ett steg på vägen? Vi ska på kvartersfest (vuxenpoäng!) sista helgen i augusti & då vankas det kräftor & vin (läs: paj & mjölk), hi hi. Ska dock bli kul att träffa grannarna lite närmare, det är ett helt generationsskifte pågående på vår gata; 40-talisterna ut & 70-talisterna in!

Ett annat skifte som genomlevts idag är det från semester till jobbande, jag har typ gått upp vid 8-8.30 var morgon på semestern & idag när klockan ringde 7 var jag medvetslös, visst måste det vara psykiskt? Man är ju aldrig så trött som när man ska gå till sitt jobb, oavsett om man älskar det eller inte! Dagen började med att kolla mail, 4 timmars möte & lite genomgång inför hösten, precis som om man aldrig varit borta, visst är det konstigt? Men vardagslunken har sin charm även den ;0)

Jag har så smått börjat spana på mina halloween-stämplar från DF, kanske dyker upp något kort med dem snart? Ska börja med att montera dem nu & under tiden bjuds det på ett annat kort. Det är gjort med BG:s chipboard på, hoppas de släpper fler såna figurer, kul & enkla att jobba med! Hej så länge i höstvädret!



1 kommentar:

Anonym sa...

jag ska inte göra julkort förrän i... hmm oktober??? Men jag ska börja måla upp några av de gamla - jag vill ju göra mina julkort av nya fräscha som jag inte ens har köpt än!

//Malin