torsdag 17 februari 2011

Blåsig torsdag!

Det har tokblåst nu i många dagar & tyvärr ligger vinden rakt mot vår verandadörr i vardagsrummet. Den är ungefär lika tät som en durksil & när man sitter i Nellies lekhörna är det lite version "Carola-fläkt" (ni vet, den de har i melodifestivalen). Brr, så kyligt i vårt vardagsrum blir det... Jag eldar i kaminen som besatt & den ved som vi tänkte skulle räcka våren ut, nja, den minskar snabbt..! Häromdagen hade jag långkalsonger inomhus & då kan ni ju gissa hur mycket kläder jag satt på Nellie! Rena Michelin-gubben, ha ha. Men skämt åsido, det oroar lite för våra förkylningar blir inte bättre i den takt man önskar. Nellies näsa rinner iof sig bara på förmiddagen men hon är lite hostig, låter så hemskt när små barn hostar, man vill så gärna hjälpa dem.

På söndag har jag bokat Zumba så då måste jag vara frisk! Peppar peppar...

Igår var jag på Viktväktarna, tyckte det kändes bra i kroppen & jag hade rätt, -1 kg, tjoho! *studsar av glädje* Så himla skönt, nu är det 6 hg kvar till 15 kg & de hoppas jag ta nästa vecka! Sen är det 5 kg kvar till målgång + att jag funderar på att ta 2 kg extra bara för att vara på "säkra sidan" ;0)

Och bara för att bli extra peppad damp H&M:s årsbonus ner i brevlådan igår, jag hade tydligen shoppat en hel del (till Nellie, troligen) för jag fick 650 kr?! Och om 2 veckor fyller jag år & hoppas det kommer något/några presentkort till så jag kan ha en trevlig shoppingrunda när jag når min målvikt. Kan inte riktigt fatta att den är inom räckhåll, jag har ju hållit på sen i aug d v s 6 månader, så det känns overkligt att man ska nå mål, Viktväktarna & viktminskningen har liksom hunnit bli vardag. Men jag kan ju fortsätta gå där varje vecka även efter målgång, om jag vill, hi hi ;0)

Idag blir det ett Valentin-kort till, men med fokus på vänskap, kärlek är ju underbar även i den formen ;0)


Magnolia-stämpel med papper från Melissa Frances,
Webster´s, MME & några till.

I rött känns hon nästan lite 60-tal för mig?!

Nä, det gör de inte ;0) Så kan väl passa på att skicka en bamsekram
till mina vänner, vad vore livet utan er?!

Gillar verkligen dessa "tygjournaling", undrar om man kan göra sådana själv?
Eller rättare sagt om man orkar, ha ha.

Och lite blommor & dekorationer! Det damp ner en
stor beställning med bara blommor i min
brevlåda häromdagen, det var välbehövligt ;0)
Nu ska jag fortsätta hålla tummarna för att dottern sover bättre idag, sen vi ändrade dagsvilan till en har det havererat totalt på dagen. Istället för de 2 timmar vi vill att hon ska sova, blir det bara 40 minuter... Grr... Men peppar peppar, idag vaknade hon MEN somnade om, håll tummarna för oss, ciao! ;0)

Och så skickar jag en styrkekram till en av våra vänner idag, kram Anna! Tänker på er.

2 kommentarer:

Petra/Paradise sa...

Vilket underbart fint kort du gjort vännen!
KÄRLEK så långt ögat kan nåååå!!!
<3
Hoppas det går bra med dotterns vila och att hon sköter sej ;)

Och så hoppas jag att du piggar på dej!

KRAM Petra

Susy sa...

Först och främst, superfint kort du har gjort!
Du är så duktig med viktväktarna!
Jag har själv precis börjat och gått 1 vecka nu, kämpar på!
Ha en trevlig helg!

KRAM SUSY